| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgisayar Programlama V | İST429 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin çeşitli bilişim problemlerine programlama dillerini ve gelişmiş programlama tekniklerini kullanarak çözüm üretecek fikirler oraya koymasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders modern programlama dillerinin tanıtımını, programlama tekniklerinin genel yapıları hakkında bilgileri, problem çözme yapılarının incelemesini, kontrol yapılarını, döngü yapılarını, fonksiyon yapılarını tanımayı içerir. |
| Ders Kaynakları |
Vatansever, F. (2020). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş.
Yaşar, E. (2021). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Ekin Yayınları Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2022). Introduction to algorithms. MIT press. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Problem çözme teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 2 | Temel programlama yapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 3 | Değişken ve sabit kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 4 | Kontrol Yapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 5 | Kontrol Yapıları - Koşullar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Kontrol Yapıları - Döngüler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 7 | Programlama Örnekleri - Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 8 | Diziler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 9 | Fonksiyonel Programlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 10 | Parametre kullanımı ve geri değer döndürme | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Alt programlar oluşturma | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 12 | Özel kütüphanelerin incelenmesi | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 12 | Özel kütüphanelerin incelenmesi | Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar |
| 14 | Genel programlama örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yazılım çözümü tasarlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Kontrol yapılarını kullanmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Özel veri türlerini tanımak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
| Fonksiyonel programlama yapabilir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazılım çözümü tasarlamak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 | ;
| Kontrol yapılarını kullanmak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 | ;
| Özel veri türlerini tanımak | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 | ;
| Fonksiyonel programlama yapabilir | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 5 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 5 |