Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Tasarım | İST431 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze çoklu ortam bilgisayar laboratuvarı |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin makine parçalarının iki ve üç boyutlu yapım ve montaj resimlerini okuyabilmelerini ve bunların montaj, yüzey ve katı modellerini CAD programı kullanarak çizebilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Montaj resimleriyle ilgili açıklama, malzeme listesi, civata, mil-göbek bağlantıları ve resimleri, dişli çarkların tanıtılması ve resimleri, montaj kuralları, dönme hareketi ve vida mekanizmaları, tolerans ve geçmeler, tesisat, kaynak ve çelik konstrüksiyon resimleri, uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Autocad Ders Notları,Telat TÜRKYILMAZ
AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, M., Gülesin, A., Güllü, Ö., Avcı, G., Akdoğan, Asil yayın Autocad 2000, AKADEMİ YAYINEVİ, Murat CAN Autocad 2009, MURATHAN YAYINEVİ, Murat CAN Autocad 2006 ile Çizim ve Tasarım, M., Nalbant, Alfa Yayınları, Ankara, 2005 M. Bağcı, 'Teknik Resim' Cilt I, Birsen Yayınevi, İstanbul 2000 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | CAD programının tanıtılması dosyaların kaydedilmesi ve yeniden açılması. Temel çizim ve ölçülendirme ayarların yapılması(LAYER, LINETYPE, DDIM, OSNAP) ve bu ayarların şablon yardımıyla kullanımı. Osnaplar (END,MID,CEN, NOD, QUA, INT, EXT, INS, PER, TAN, NEA, APP, PAR) | Ders Laboratuar |
2 | 1.Hafta kısa tekrar. LINE, DIMLIN ve COPY kullanarak basit görünüşlerin çiziminin tanıtılması | Ders Laboratuar |
3 | OSNAP, LINE ve DIMLIN komutlarından yararlanarak basit görünüş çizimi ile ilgili uygulama sınavı | Ders Laboratuar |
4 | Çizimlerde Çizgilere ilave olarak Yay ve çemberlerin (LINE, CIRCLE, ARC), Ölçülendirme komutlarının (DIMLIN, DIMRAD, DIMANG, DAL)tanıtılması | Ders Laboratuar |
5 | Çizgi, Yay, çember ve ölçülendirme içeren çizim uygulama sınavı.(LINE, CIRCLE, ARC, DIMLIN, DIMRAD, DIMANG, DAL) komutları kullanımı. | Ders Laboratuar |
6 | Basit Eğik ve İzometrik perspektifler için gerekli ayarların yapılması (STYLE, DDIM, LAYER, LINETYPE, DDRMODES, OSNAP), çizilmesi (LINE ve F5 İle çizgi yönlendirme), ölçülendirilmesi (DAL) ve ölçülendirme ayarlarının yapılması (DIM OB, DIM UP) | Ders Laboratuar |
7 | Eğik ve İzometrik perspektiflerle ilgili uyguma sınavı.Yay ve çemberler içeren Eğik ve İzometrik perspektifler tanıtılması. | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Yay ve çemberler içeren Eğik ve İzometrik perspektifler için gerekli ayarların yapılması (STYLE, DDIM, LAYER, LINETYPE, DDRMODES, OSNAP), çizilmesi (LINE, ELLIPSE I ve F5 İle çizgi yönlendirme), ölçülendirilmesi (DAL) ve ölçülendirme ayarlarının yapılması (DIM OB, DIM UP) | Ders Laboratuar |
9 | Yay ve çemberler içeren Eğik ve İzometrik perspektifler ile ilgili uygulama sınavı. Basit İzometrik(30derece) perspektiflerin katı modellerinin çizilmesi için ayarlar(COLOR, ORBIT, OSNAP) ve çizimi(LINE, REGION, EXTRUDE, ROTATE3D, SLICE, SUBTRACT, UNION, MOVE, COPY) | Ders Laboratuar |
10 | Basit izometrik perspektiflerin katı model sınavı. Yuvarlak köşe ve delikler içeren katı model çizimlerinin tanıtılması(COLOR, ORBIT, OSNAP, LINE, CIRCLE, REGION, EXTRUDE, ROTATE3D, SLICE, SUBTRACT, UNION, MOVE, COPY) | Ders Laboratuar |
11 | Yuvarlak köşe ve delikler içeren izometrik perspektiflerin katı model sınavı. Kesit görünüşler, tam kesit, yarım kesit. | Ders Laboratuar |
12 | Vida, civata ve somun çizimleri | Ders Laboratuar |
13 | Dişli çark yapım resimleri | Ders Laboratuar |
14 | Montaj resimlerinin çizilmesi | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Parçaların kesit ve montaj görünüşlerini çizebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir cisme ait teknik resmi teknik resim kurallarına göre CAD ortamında çizer | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Verilen bir teknik resmi okur ve anlamını kavrar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çizdiği yapım resimlerini ölçülendirebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teknik bir parçanın resmini üç boyutlu katı model olarak çizebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parçaların kesit ve montaj görünüşlerini çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir cisme ait teknik resmi teknik resim kurallarına göre CAD ortamında çizer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilen bir teknik resmi okur ve anlamını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çizdiği yapım resimlerini ölçülendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik bir parçanın resmini üç boyutlu katı model olarak çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |