Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama VI | İST406 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste Python dilini kullanarak yazılım geliştirebilmesi, istatiksel analizler için çözümler hazırlayabilmesi, istatistiksel raporlama işlemleri için yazılım paketlerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Python dilinin temel kullanımı, veri türleri, kontrol yapıları, fonksiyonel program geliştirme ile problem çözümü incelenmektedir. Ayrıca istatistiksel çözümler için gerekli kütüphaneler, grafiksel sonuçların yazılım ortamında üretilmesini sağlayan kütüphaneler ve dış kaynaklardan veri alımını sağlayan kütüphaneler incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Çobanoğlu, B. (2020). Herkes için Python. Pusula.
Ceder, N. (2018). The quick Python book. Simon and Schuster. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Python programlama ortamının kurulumu ve tanıtımı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar |
2 | Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
3 | Girdi ifadeleri, algoritma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue Listeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Fonksiyonlar, Özyinelemeli Fonksiyonlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Genel Uygulama Örnekleri, Ara sınav Dosya İşlemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
9 | Moduller | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Hata Yakalama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar |
11 | Karakter Dizilerinin Metotları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar |
12 | Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar |
12 | Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar |
14 | NumPy, Pandas ve Matplotlib Kütüphaneleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Problem çözmek için yazılım geliştirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 1 | 4 | 4 | - | 3 |
Problem çözmek için yazılım geliştirir. | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 5 | - | 3 |
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | - | 3 |