Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güvenirlilik ve Yaşam Analizi II | İST408 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Güvenirlik teorisini olasılık bakımından ele almak ve kavratmak |
Ders İçeriği |
Sistem yapılarının analitik yoldan çözümlenmesi ve sistem güvenirliğini belirlemek için gerekli istatistiki bilgiyi edindirmek |
Ders Kaynakları |
Barlow, R.E. and Proschan, F. (1975). Statistical Theory of Reliability and Life Testing. Holt, Rinehart and Winston, Inc.
Lai, C.D. and Xie, M. (2006). Stochastic Ageing and Dependence for Reliability. Springer, New York |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizik ve Biyolojide sistem ve parça (öğe) kavramı | Ders |
2 | Yapı ve ahenkli yapılar | Ders |
3 | Yol ve kesiş gösterimi | Ders |
4 | Analitik Gösterim | Ders |
5 | Modüler yapılar | Ders |
6 | Bağımsız parçaları olan sistemler | Ders |
7 | Parçaların sisteme olan göreceli etkisi | Ders |
8 | Birliktelik kavramı | Ders |
9 | Sistem güvenirliği ve sistem güvenirlik fonksiyonu | Ders |
10 | Bağımlı parçaları olan sistemler | Ders |
11 | Yaşlanma kavramı ve koşullu yaşlanma | Ders |
12 | Bozulma ve yok olma olasılığı | Ders |
13 | Güvenirlik kuramında önemli bazı yaşam dağılımları | Ders |
14 | Bakım ve yenileme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sistemin işleyişini analitik olarak gösterir (minimal yol ve minimal kesiş gösterimi). | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Karmaşık sistemleri modullerine ayrıştırabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Sistemin güvenirliğine ilişkin alt ve üst sınırlar oluşturabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bazı yaşam dağılımları ile sistemler için güvenirlik modeli oluşturur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistemin işleyişini analitik olarak gösterir (minimal yol ve minimal kesiş gösterimi). | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık sistemleri modullerine ayrıştırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemin güvenirliğine ilişkin alt ve üst sınırlar oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bazı yaşam dağılımları ile sistemler için güvenirlik modeli oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |