Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Oyun Teorisi | İST410 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
Oyun teorisi karar verici birimlerin karşılıklı etkileşim içinde nasıl davrandıklarının anlatılması. Ekonomik olguların canlandırılması için oyun teorisinin kullanılması. |
Ders İçeriği |
-Nash dengesi -Karma strateji dengesi -Tam bilgi durumunda oyunlar -Tekrarlayan oyunlar . |
Ders Kaynakları |
Yıldırım, Kemal, Rana Eşkinat (1996) Endüstriyel Ekonomi. Eskişehir.
Martin Osborne: An Introduction to Game Theory Hakan Karabacak, Herkes için Oyun Teorisi, Seçkin Kitabevi Ensar Yılmaz, Oyun Teorisi, Lİteratür Yayıncılık Khalik G. Guseinov, Emrah Akyar, Serkan A. Düzce, Oyun Teorisi, Seçkin Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Oyun Teorisine Giriş | Ders |
2 | Nash Dengesi:Teori | Ders |
3 | Nash Dengesi ve Modelleri | Ders |
4 | Karma Strateji Modelleri | Ders |
5 | Tam Bilgi ile Genişletilmiş Oyunlar: Teori | Ders |
6 | Tam Bilgi ile Genişletilmiş Oyunlar: Uygulamalar | Ders |
7 | Tam Bilgi ile Genişletilmiş Oyunlar: Açılımlar ve Tartışma | Ders |
8 | Genel Tekrar Arasınav | Ders |
9 | Koalisyon Oyunları ve Çekirdek | Ders |
10 | Bayesyen Oyunlar | Ders |
11 | Tam Olmayan Bilgi ile Genişletilmiş Oyunlar | Ders |
12 | Extended Games with Incomplete Information | Ders |
13 | Tekrarlanmış Oyunlar | Ders |
14 | Pazarlık Modelleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı piyasalardaki işletmelerin kar maksimizasyon kararlarının hem kısa hem de uzun dönemdeki düzeylerinin tespitini kavramak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Piyasa, arz ve talep fonksiyonlarının teorik ve matematiksel belirlenimi ile bu fonksiyonlara ait esnekliklerinin tespiti ve müdahalelerin bu fonksiyonlar üzerindeki etkilerinin kavranılması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı piyasalardaki işletmelerin kar maksimizasyon kararlarının hem kısa hem de uzun dönemdeki düzeylerinin tespitini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasa, arz ve talep fonksiyonlarının teorik ve matematiksel belirlenimi ile bu fonksiyonlara ait esnekliklerinin tespiti ve müdahalelerin bu fonksiyonlar üzerindeki etkilerinin kavranılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |