Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Regresyon Analizi II | İST420 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çok değişkenli lineer regresyon modelinin test edilmesi ve modelin çeşitli kriterlere göre karşılaştırması, çoklu iç ilişki kavramının olması durumunda kullanılacak olan regresyon modellerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile birlikte verilmesi, veri türüne göre hangi regresyon türünün kullanılacağı bilgisine sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Çoklu lineer regresyonda test ve tahmin için en küçük kareler yöntemi, Regresyon tahmin edicilerinin karşılaştırılması için kriterler, MSE, Tutarlılık, Düzgünlük, Robustness(dayanıklılık), MELO, Çoklu iç ilişki ve ridge regresyon, Kısıtlı en küçük kareler ve bayesien regresyon, Stein-Tipi tahmin edici, Nonlinear Regresyon, Logistic regresyon, Poisson Regresyon |
Ders Kaynakları |
1) Vinod, H., Ullah,A. Recent Advances In Regression Methods (1981). 2) Ryan,T. Modern Regression Methods (1997). 3) Draper, N., Smith,H. Applied Regression Analysis (1998). 4) Rao, C., Toutenburg,H. Linear Models Least Squares and Alternatives (1995).
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çoklu lineer regresyonda test | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tahmin için en küçük kareler yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Regresyon tahmin edicilerinin karşılaştırılması için kriterler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | MSE, Tutarlılık | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Düzgünlük, Robustness(dayanıklılık) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çoklu iç ilişki | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ridge regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kısıtlı en küçük kareler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Stein-Tipi tahmin edici | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Lineer Olmayan Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Lojistik Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Poisson Regresyon | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çok değişkenli lineer regresyon modelinin test edilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Regresyon tahmin edicilerinin karşılaştırılması için kriterler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
MSE, Tutarlılık | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çoklu iç ilişki ve ridge regresyon | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lojistik regresyon, Poisson Regresyon | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok değişkenli lineer regresyon modelinin test edilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Regresyon tahmin edicilerinin karşılaştırılması için kriterler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
MSE, Tutarlılık | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çoklu iç ilişki ve ridge regresyon | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lojistik regresyon, Poisson Regresyon | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |