Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lineer Modeller | İST428 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca gerekli teorik alt yapıyı oluşturmak |
Ders İçeriği |
Karesel Formlar Ve Dağılımları; Tam Ranklı Modellerin Matris Gösterimi; Tam Ranklı Modellerde Parametre Tahmini Ve Hipotez Testleri |
Ders Kaynakları |
Linear Models in Statistics, Rencher, Alvin C., John Wiley&Sons, INC., 2nd ed., New York, USA, 2008.
Myers and Milton (1991) A First Course in the Theory of Linear Statistical Models , PWS-KENT |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Lineer modellerde kullanılan bazı basit matris işlemleri, transpoze ve vektör notasyonları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Lineer modellerde kullanılan matrislerin ortogonalliği ve inversleri (tersleri), özdeğer ve özvektörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Lineer modellerde kullanılan matrislerin rankı, trace (izi) ve idempotent matrisler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Lineer modellerde kullanılan karesel formdaki matris ve vektörlerin beklenen değerleri ve varyansları, bazı özel karesel formların dağılımları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Lineer modellerde Ki-kare dağılımı, t-dağılımı, F-dağılımı kullanımı, karesel formların bağımsızlığı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Tam ranklı modellerin matrisel gösterimi, modeldeki parametrelerin tahmin edicileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Tam ranklı modellerde varyansın tahmin edicisi, tahmin edicilerin ve fonksiyonlarının güven aralıkları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Tam ranklı modellerde regresyon katsayıları üzerinde ortak güven bölgesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Tam ranklı modellerde regresyon katsayılarının hipotez testi, kısmi hipotez testleri ve regresyon katsayıları vektörünün alt vektörlerinin hipotez testi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Tam ranklı olmayan modellerde parametrelerim tahmini ve hipotez testleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Tam ranklı olmayan modellerde yeniden parametrelendirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Problem çözme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Problem Çözme (Devam) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Problem Çözme (Devam..) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler lineer modelleri matris notasyonu kullanarak yazacaktır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler lineer modellerin tahmini için gerekli matris işlemlerini yapacaktır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler lineer modellemede, parametre tahmini ve hipotez testi mantığını anlayacaktır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler herhangi bir veriyi modelleyebilecek, hipotezleri test edebilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler tam ranklı olmayan modelleri tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler lineer modelleri matris notasyonu kullanarak yazacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler lineer modellerin tahmini için gerekli matris işlemlerini yapacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler lineer modellemede, parametre tahmini ve hipotez testi mantığını anlayacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler herhangi bir veriyi modelleyebilecek, hipotezleri test edebilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tam ranklı olmayan modelleri tanımlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |