| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyolojiye Giriş | TOS219 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba SÜTLÜOĞLU (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sosyolojiye Giriş dersi; temel sosyolojik kavramların ve sosyolojide kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
- Sosyolojik düşünme ve sosyolojinin teme kavramları, - Bilim olarak sosyolojinin doğuşu, - Blim ve yöntem, - Sosyolojinin gelişimi, - Klasik sosyoloji, - Modern sosyolojinin gelişimi, - Feminizm ve postmodernizm, - Toplumsal değişme, - Küreselleşme, - Siyaset ve toplum, - Kültür ve toplum, - Aile ve kadın, - Din ve toplum, - Hukuk, suç, eğitim ve toplum. |
| Ders Kaynakları |
Bozkurt, V. (2021). Değişen dünyada sosyoloji. Ekin Basım Yayın.
Giddens, A. (2019). Sosyoloji: Başlangıç okumaları. Say Yayınları. Sosyolojiye giriş. N. Suğur (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay. Gökalp, E. (2015). Klasik sosyolojik kuramda kültür. E. Gökalp (Editör). Kültür Sosyolojisi içinde. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Gökalp, E. (2015). Klasik sosyolojik kuramda kültür. E. Gökalp Eriksen, T. H. (2019). Sosyal ve kültürel antropoloji (4. Baskı). Ankara: Atıf Yay. Suğur, N. (2009). Felsefe, bilim ve toplum. N. Suğur (Editör). Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri içinde (s. 2-31). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay. Gönç Şavran, T. (2009). Toplum, bilim ve yöntem. N. Suğur (Editör). Sosyolojiye giriş içinde (s. 2-33). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak ortaya çıkışı ve gelişim sürecini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Temel sosyolojik kavramları açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sosyolojide kullanılan araştırma yöntemlerini ve tekniklerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumsal kurumların temel özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |