| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örnekleme II | İST340 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı araştırmalarda ve saha araştırmalarında kullanılan örnekleme yöntemlerini tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Örnekleme yöntemlerinin incelenmesi: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi |
| Ders Kaynakları |
Taro Yamane, “Elementary Sampling Theory” , Prentice Hall.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Basit tesadüfi örnekleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tabakalı Tesadüfi Örneklemenin ana hatları, toplam, ortalama ve varyansın tahmin edilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Örneğin paylaştırılması : Orantılı Paylaştırma ve Optimal Paylaştırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Neyman Paylaştırması ve örnek çapının belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Basit Tesadüfi ve Tabakalı Örnekleme Yöntemlerinin karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Basit ve Tabakalı Örnekleme Yöntemleri için karşılaştırmalı çözümler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | p oranları için Tabakalı Tesadüfi Örnekleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Oranlar için varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Sistematik Örneklemenin ana ilkeleri ; Ortalama ve varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Basit Küme Örneklemesi ; ana ilkeler, diğer örnekleme yöntemlerinden farkları | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Toplam ve varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Konuya ilişkin problemlerin çözümü | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Yığın ortalamasının tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler kendi araştırmasına uygun düşük maliyetli örnekleme yöntemini bilir ve uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci en çok kullanılan bazı örnekleme yöntemlerini öğrenir. Bunlar: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler öğrenilen örnekleme yöntemleri için parametrelerin tahmincilerini ve güven aralıklarını hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler örnekleme yöntemlerini birbirleri ile karşılaştırır. Bu yöntemlerin farklılıklarını bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler araştırma konusuna uygun olacak en iyi örnekleme yöntemini seçerek uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |