| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uygulamalı Panel Veri Analizi | İST438 | 5 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yatay kesit ve zaman serisi verilerinin bir arada olduğu Panel veri yapısının uygulamalarla değerlendirilebilmesi, modellenebilmesi ve sorunların çözümü |
| Ders İçeriği |
Panel veride temel kavramlar, Panel veri kullanımının avantajları, Kovaryans analizi, Tek yönlü ve iki yönlü hata bileşenli regresyon modelleri : Rassal ve sabit etkili modeller, Hipotez testleri, Rassal katsayılı modeller,Varsayımlardan Sapmalar, Paket Programlar ile uygulama |
| Ders Kaynakları |
STATA ile Panel Veri Modelleri, Editör:Selahattin Güriş, Der Yayınları İstanbul,2015
Panel Veri Ekonometrisi, Ferda Yerdelen Tatoğlu, Beta Yayınları, İstanbul 2013 Matyas, Laszlo; Sevestre, Patrick “The Econometrics of Panel Data, a Handbook of the Theory with Applications” 2.th edition, Kluwer Academic Publishers, 1996 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Panel Veriler, Temel Kavramlar, Panel veri kullanımında avantajlar, sorunlar | Ders |
| 2 | Yazılımlar, Genel Görünüm ve Pencereler, Yazılımlar ile Panel Veri Modellerine Giriş | Ders |
| 3 | Doğrusal Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri | Ders |
| 4 | Panel Veri Modellerinin Tahmini- Paket Programlar ile Uygulama | Ders |
| 5 | Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri | Ders |
| 6 | Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri-En Çok Olabilirlik, Genelleştirilmiş En Küçük Kareler Yöntemi | Ders |
| 7 | Tesadüfi Etkiler Modeli | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Tek Yönlü (Zaman Etkileri), İki Yönlü ve Çoklu Etkiler Panel Veri Modelleri | Ders |
| 9 | Tek Yönlü (Zaman Etkileri), İki Yönlü ve Çoklu Etkiler Panel Veri Modelleri | Ders |
| 11 | Panel Veri Modellerinin Tahmin Yöntemleri Arasında Tercihler | Ders |
| 12 | Panel Veri Modellerinde Temel Varsayımların Testleri- Klasik ve Sabit Etkiler Modellerinde | Ders |
| 13 | Panel Veri Modellerinde Temel Varsayımların Testleri- Tesadüfi Etkiler Modellerinde | Ders |
| 14 | İstatistik Yazılımlarında Genel bir Uygulama | Ders |
| 14 | İstatistik Yazılımlarında Genel bir Uygulama | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Panel veride temel kavramlar ve panel veri kullanmanın avantajlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Doğrusal Panel Veri Modelleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tek Yönlü Birim / Zaman Etkileri Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çoklu Etkiler Panel Veri Modelleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tahmin Yöntemleri arasında tercihler ve Temel Varsayımların Testleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |