Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Grafiğine Giriş | BM313 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüzyüzedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere bilgisayar grafiği teori ve uygulama konularında giriş seviyesinde bilgi kazandırmak. Bilgisayar grafiğinin temel konuları, matematik ilkeleri, algoritmalar ve veri yapılarını kapsar. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar Grafiğine giriş, Noktanın gösterilimi, Noktaların dönüşümü, Doğruların dönüşümü, 2B dönüşümler, Döndürme, Aynalama, Ölçekleme, Birleşik dönüşümler, Öteleme ve homojen koordinatlar, Doğru çizim algoritmaları, Çokgen doldurma, 3B dönüşümler, 3B ölçekleme, bozulma, döndürme, aynalama, öteleme , Çoklu dönüşümler, Uzayda herhangi eksen etrafında döndürmeler, Herhangi bir düzleme göre aynalama, Perspektif geometri, Projeksiyonlar, Opengl’e giriş. |
Ders Kaynakları |
OPENGL ve GLUT ile Oyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin, 2006
Open GL ile Bilgisayar Grafikleri(2014, Pearson;Hearn, Donald D.; Baker, Pauline; Carithers, Warren) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafiğine giriş | Ders |
2 | Koordinat Sistemleri | Ders |
3 | 3 boyutlu matematik | Ders |
4 | 2B dönüşümler | Ders |
5 | 3B dönüşümler | Ders |
6 | Projeksiyon | Ders |
7 | Görüntü Kırpma | Ders |
8 | OpenGL'e giriş | Ders |
9 | Temel OpenGL fonksiyonları | Ders |
10 | OpenGL ile çokgen çizimi | Ders |
11 | 3B model oluşturma | Ders |
12 | OpenGL ile dönüşümler | Ders |
13 | OpenGL ile model aydınlatma | Ders |
14 | OpenGL uygulama örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | |||
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir. | |||
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | |||
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır. | |||
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |