Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine Öğrenmesi | BM421 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı Makine Öğrenmesi konularına ait teorik konuların farklı alanlarda uygulama örnekleri ile birlikte öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Giriş, Karar Ağaçları, Örnek Tabanlı Öğrenme, Bayesçi Öğrenme, Lojistik Regresyon, Sinir Ağları, Destek Vektör Makineleri, Model Seçimi, Özellik Seçimi, Kümeleme, k-ortalama, Maksimum Beklenti, Gauss Karışım Modeli, Topluluk Öğrenmesi, Çekişmeli Öğrenme, Derin Öğrenme, Ödül-Ceza ile Öğrenme |
Ders Kaynakları |
Introduction to Machine Learning, Ethem Alpaydin, The MIT Press,2010
Pattern Recognition and Machine Learning, Christopher M. Bishop, Springer, 2006 Machine Learning, Tom Mitchell, McGraw-Hill, 1997 İstatistiksel Öğrenmenin Unsurları 2e, T.Hastie,R.Tibshirani,J.Friedman, Springer, 2017 Veri bilimcileri için bir rehber olan Python ile makine öğrenimine giriş, A.Müller,S.Guido, O'Rilley, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hızlı Python Kursu | Ders Laboratuar |
2 | Makine Öğrenmesine Giriş | Ders Laboratuar |
3 | Veri Önişleme | Ders Laboratuar |
4 | Doğrusal Regresyon | Ders Laboratuar |
5 | Lojistik Regresyon | Ders Laboratuar |
6 | Özellik çıkarma | Ders Laboratuar |
7 | Karar Ağaçları ve K-En Yakın Komşu | Ders Laboratuar |
8 | Destek Vektör Makineleri (SVM) | Ders Laboratuar |
9 | Doğrusal Olmayan Regresyon ve Sınıflandırma Modelleri | Ders Laboratuar |
10 | Kümeleme Yöntemleri | Ders Laboratuar |
11 | Boyut Azaltma | Ders Laboratuar |
12 | Model Değerlendirme ve Seçimi | Ders Laboratuar |
13 | Ensemble Modelleri | Ders Laboratuar |
14 | Regresyon ve Sınıflandırma Modellerinin Gelişmiş Konuları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci makine öğrenmesi temellerini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci çok bilinen eğitmenli, eğitmensiz, yarı-eğitmenli öğrenme algortimalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci makine öğrenmesi tekniklerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci makine öğrenmesi ile ilgili bir konuda proje hazırlar, raporunu yazar ve sınıfta sunumunu yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Parametreleri verilen bir problem için öğrenci farklı makine öğrenmesi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci makine öğrenmesi temellerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci çok bilinen eğitmenli, eğitmensiz, yarı-eğitmenli öğrenme algortimalarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci makine öğrenmesi tekniklerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci makine öğrenmesi ile ilgili bir konuda proje hazırlar, raporunu yazar ve sınıfta sunumunu yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Parametreleri verilen bir problem için öğrenci farklı makine öğrenmesi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |