Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonometri I | İKT5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
İktisadi sorunların analizinin ekonometrik yöntemler ile nasıl yapıldığının ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu ders ile beraber ekonometrik yöntemler ile iktisadi olguları kavrayabilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Regresyon tahminlerindeki varsayımlar ve Ekonometrik bilgisayar programları ile analizler. |
Ders Kaynakları |
Temel Ekonometri, Gujarati
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonometri ve Ekonometrik Model Kavramları | Ders |
2 | Tahmin Teorisine Giriş | Tartışmalı Ders |
3 | Tahmincinin Özellikleri, Tahmin Yöntemleri (En Küçük Kareler Yöntemi, Momentler Yöntemi) | Sözlü |
4 | Maksimum Olabilirlik Yöntemi, En İyi Doğrusal Sapmasız Tahmin Yöntemi | Gösterim Sözlü |
5 | Basit Doğrusal Regresyon Modeli, temel Varsayımlar, Parametrelerin Tahmni | Gösterim Sözlü |
6 | t testi, F Testi, | Problem Çözme Sözlü |
7 | Ara sınav | |
8 | Korelasyon Katsayısı, belirlilik Katsayısı, Aralık Tahmini | Gösterim Sözlü |
9 | Çoklu Regresyon Modelleri | Sözlü |
10 | Yapısal Değişiklik ve Kukla Değişkenler | Sözlü |
11 | Varsayımlardan sapma: Açıklayıcı değişken grubunun yanlış seçimi | Gösterim Sözlü |
12 | Doğrusal olmama | Sözlü |
13 | Değişen parametre değerleri | Sözlü |
14 | Otokorelasyon | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | |||
Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | |||
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | |||
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 |
Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 |
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 |
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |