Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geometri I | MAT6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Lineer Cebir ve Analitik Geometri derslerinde verilen temel kavramları hatırlatarak , Dönüşümler ve Geometri, Öklid Geometri, Nötral Geometri ve Sonlu Geometrileri ele almak ve ele alınan geometrilerin temel özelliklerini incelemektir. |
Ders İçeriği |
Aksiyomatik sistemler, Sonlu geometriler, Öklid geometrisi, Hilbert aksiyomları, Nötral geometri, Paralellik postulatı |
Ders Kaynakları |
H. Hilmi Hacısalihoğlu, Diferansiyel Geometri Cilt:1, 1998 / 4. Baskı / 269 Syf.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geometrinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sonlu Geometriler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Geometri için Aksiyom Kümeleri: Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öklid Geometrisi için Hilbert Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öklid Geometrisi için Hilbert Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Öklid Geometrisi için Birkhoff ve SMSG Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Nötral Geometri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Düzlemde Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Düzlemde Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Paralellik Postülatı ve Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Paralellik Postülatı ve Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Eşlik ve Alan | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Benzerlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geometrinin tarihsel gelişimini, aksiyomatik sistem ve özelliklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı aksiyom kümeleri ile farklı geometriler inşa edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Soyut geometri ve metrik geometri kavramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Pasch geometrilerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geometrinin tarihsel gelişimini, aksiyomatik sistem ve özelliklerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı aksiyom kümeleri ile farklı geometriler inşa edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Soyut geometri ve metrik geometri kavramlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pasch geometrilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |