EN
  • Anasayfa
  • MAT6026 Kontrol Teorisine Giriş (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6026 - Kontrol Teorisine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kontrol Teorisine Giriş MAT6026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT
Amaç

Dersin amacı öğrencilerin; yaygın bir uygulama alanına sahip ve hızla gelişen Kontrol Teori hakkında temel bilgileri kavramasını, problemleri tanımlayabilmesini, çözümlerde sistematik yapı oluşturabilmesini, sistemleri modellemesini, problem çözümünde kriterleri belirlemesini, hangi teknik ve yöntemleri kullanacağına karar verebilmesini, problem çözme yeteneklerini geliştirmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Sürekli ve kesikli halde lineer sistemlerin kontrol edilebilirliği, Dinamik sistemlerin matematiksel modellemesi, zaman-bölge analizi, dönüşüm fonksiyonları ve blok diyagramlar, durum-uzay formülasyonu, geri beslemeli ve geri beslemesiz sistemler.

Ders Kaynakları Zabczyk,J., ”Mathematical Control Theory:An Introduction”, Birkhauser, Boston, 1992.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev (Sunum) 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,69
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kontrol teorisi ile ilgili temel kavramlar Ders
2 Dinamik sistemlerin modellenmesi ve analizi Ders
3 Lineer diferansiyel denklem sistemleri teorisi Ders
4 Lineer diferansiyel denklem sistemlerinin çözümleri Ders
5 Sistemlerin davranışları ve lineer sistemlerin analizi Ders
6 Laplace dönüşümleri ve uygulamaları Ders
7 Kontrol edilebilirlik Ders
8 Lineer kontrol edilebilir sistemler Ders
9 İzlenebilirlik Ders
10 Kararlı lineer sistemler Ders
11 Kararlı polinomlar ve uygulamaları Ders
12 Kararlaştırılabilirlik ve kontrol edilebilirlik Ders
13 Ayrık kontrol teori Ders
14 Ayrık kontrol teori uygulamaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kontrol teori hakkında kavramların önemini anlayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Problemlerin çözümünde uygun teknikleri kullanabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Analitik düşünce tarzı geliştirebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Problemlerin tanımlanması ve çözümlemesinde sistematik yaklaşımlara sahip olabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Uygulamalı bilim dalları ve mühendislikte karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri arasındaki bağlantıyı kurabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kontrol teori hakkında kavramların önemini anlayabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Problemlerin çözümünde uygun teknikleri kullanabilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Analitik düşünce tarzı geliştirebilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Problemlerin tanımlanması ve çözümlemesinde sistematik yaklaşımlara sahip olabilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Uygulamalı bilim dalları ve mühendislikte karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri arasındaki bağlantıyı kurabilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5