PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MATEMATİK - DR
(2024 - 2025)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kontrol Teorisine Giriş
MAT6026
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı öğrencilerin; yaygın bir uygulama alanına sahip ve hızla gelişen Kontrol Teori hakkında temel bilgileri kavramasını, problemleri tanımlayabilmesini, çözümlerde sistematik yapı oluşturabilmesini, sistemleri modellemesini, problem çözümünde kriterleri belirlemesini, hangi teknik ve yöntemleri kullanacağına karar verebilmesini, problem çözme yeteneklerini geliştirmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sürekli ve kesikli halde lineer sistemlerin kontrol edilebilirliği, Dinamik sistemlerin matematiksel modellemesi, zaman-bölge analizi, dönüşüm fonksiyonları ve blok diyagramlar, durum-uzay formülasyonu, geri beslemeli ve geri beslemesiz sistemler.
Ders Veren
Emrah HASPOLAT
Hafta
Konu
1
Kontrol teorisi ile ilgili temel kavramlar
2
Dinamik sistemlerin modellenmesi ve analizi
3
Lineer diferansiyel denklem sistemleri teorisi
4
Lineer diferansiyel denklem sistemlerinin çözümleri
5
Sistemlerin davranışları ve lineer sistemlerin analizi
6
Laplace dönüşümleri ve uygulamaları
7
Kontrol edilebilirlik
8
Lineer kontrol edilebilir sistemler
9
İzlenebilirlik
10
Kararlı lineer sistemler
11
Kararlı polinomlar ve uygulamaları
12
Kararlaştırılabilirlik ve kontrol edilebilirlik
13
Ayrık kontrol teori
14
Ayrık kontrol teori uygulamaları
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
6
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
94
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,69
Program Çıktıları
1
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
2
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
3
Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
4
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
6
Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder.
7
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
8
Üst düzey düşünme becerilerini kullanır (Eleştirisel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme)
9
Bir matematik problemini gerçekçi kısıtlamalar altında çözer.
10
Alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkin kullanabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Kontrol teori hakkında kavramların önemini anlayabilme
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Problemlerin çözümünde uygun teknikleri kullanabilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Analitik düşünce tarzı geliştirebilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Problemlerin tanımlanması ve çözümlemesinde sistematik yaklaşımlara sahip olabilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Uygulamalı bilim dalları ve mühendislikte karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri arasındaki bağlantıyı kurabilme.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410724