Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili | TİB5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Emeviler döneminde müstakil bir kaside türü olarak ortaya çıkan gazel şiirinin tanıtımı, öne çıkan bazı gazel şairlerinin şiirlerinin okutulması ve incelenmesinin amaçlandığı bu derste öğrenci, Arap şiirinde başat temalardan biri hakkında genel bir kültür sahibi olur. |
Ders İçeriği |
Başta Uzri Gazel olmak üzere daha sonraki asırlarda ilahi ve nebevi aşkı terennüm eden şiirler incelenir. Kays b. Mülevvah, Ömer b. Ebî Rabia, Rabiatu'l-Adeviyye, İbnü'l-Fârid vb. şairlerinden şiirlerinden örnekler seçilir ve bu örnekler üzerinden biçim ve içerik incelemesi yapılır. |
Ders Kaynakları |
Kenan Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 5 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gazelin tanımı | Tartışmalı Ders |
2 | Cahiliye'de Gazel | Tartışmalı Ders |
3 | İslam'ın İlk Yıllarında Şiir | Tartışmalı Ders |
4 | Emeviler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
5 | Abbasiler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
6 | Osmanlı Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
7 | Memlüklüler Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
8 | Modern Dönemde Gazel | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap Gazelini tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap Gazelini tanır. | 4 | 5 | 5 | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | 3 |
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | - | 2 | - | - | - | - | - | 2 |
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | - | 2 | - | - | - | - | - | 2 |