EN
  • Anasayfa
  • TİB5053 Güncel Tefsir Problemleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5053 - Güncel Tefsir Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Güncel Tefsir Problemleri TİB5053 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Günümüzde insanlar tarafından daha çok tartışılan güncel konular tespit edilir. İddia ve deliller ortaya koyulur. Öğrencilerle bunlar, tesir usulünün prensiplerine göre değerlendirilir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN
Ders Veren
Amaç

Günümüzde Kur'an'dan hareketle ortaya atılan, geleneksel düşünceye aykırı yorumların değerlendirilmesi, bu yorumların dayanaklarının incelenmesi ve usul çerçevesince bunlar hakkında bir sonuca varılmasıdır.

Ders İçeriği

Güncel tefsir problemleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Geleneksel tefsir yorumlarına aykırı olan ve halen gündemde olan konular ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları ders kitabı
ders kitabı
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnsanlık İçin Genelde İlâhî Vahyin Özelde Kur’ân-ı Kerîm’in Değeri Ders
2 Kur’ân-ı Kerim’de Âdem’in(a.s.) Yaratılış Kıssalarıyla Verilmek İstenen İlâhî Mesajlar Ders
3 Kur’ân’da İnsan Ders
4 Kur’ân’ın Bütünlüğü Çerçevesinde Bakara:62 ve Maide:69.uncu ayetlerin Tefsiri. Ders
5 Kur’ân’da Şeytanların ve Cinlerin Yıldızlarla, Alevli Şahaplarla Recmedilmesi Meselesi. Ders
6 İslâm’da Çok Evlilik ve Hz.Peygamber’in(s.a.v.) Evliliklerinin Dînî, İçtimaî, Siyasî ve Ahlâkî Sebepleri. Ders
7 Kur’ân’a Göre İlmin İnsan İçin Değeri ve Önemi. Ders
8 Kur’ân Ayetleri Çerçevesinde Zikrin Önemi. Ders
9 Kur’ân Mesajını Muhataplara Sunmada Kıssalar Üslûbunun Önemi. Ders
10 Kur’ân Kıssalarının Tarihî Gerçekliliği. Ders
11 Genelde Kur’ân-ı Kerîm’in Özelde Kur’ân Kıssalarının Kaynağı Meselesi. Ders
12 Kur’ân-ı Kerim’de İsrâ ve Mi’râc Mucizesi Ders
13 Kur’ân-ı Kerim’de Şakk-ı Kamer Mucizesi. Ders
14 Kur’ân’a Göre Cennet ve Cehennem’in Ebediliği Meselesi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR Ders Dinleme ve anlamlandırma
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. 5 5 5 5 5 - 4 4 4 4 4 4
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4