Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güncel Tefsir Problemleri | TİB5053 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Günümüzde insanlar tarafından daha çok tartışılan güncel konular tespit edilir. İddia ve deliller ortaya koyulur. Öğrencilerle bunlar, tesir usulünün prensiplerine göre değerlendirilir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Günümüzde Kur'an'dan hareketle ortaya atılan, geleneksel düşünceye aykırı yorumların değerlendirilmesi, bu yorumların dayanaklarının incelenmesi ve usul çerçevesince bunlar hakkında bir sonuca varılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Güncel tefsir problemleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Geleneksel tefsir yorumlarına aykırı olan ve halen gündemde olan konular ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
ders kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsanlık İçin Genelde İlâhî Vahyin Özelde Kur’ân-ı Kerîm’in Değeri | Ders |
2 | Kur’ân-ı Kerim’de Âdem’in(a.s.) Yaratılış Kıssalarıyla Verilmek İstenen İlâhî Mesajlar | Ders |
3 | Kur’ân’da İnsan | Ders |
4 | Kur’ân’ın Bütünlüğü Çerçevesinde Bakara:62 ve Maide:69.uncu ayetlerin Tefsiri. | Ders |
5 | Kur’ân’da Şeytanların ve Cinlerin Yıldızlarla, Alevli Şahaplarla Recmedilmesi Meselesi. | Ders |
6 | İslâm’da Çok Evlilik ve Hz.Peygamber’in(s.a.v.) Evliliklerinin Dînî, İçtimaî, Siyasî ve Ahlâkî Sebepleri. | Ders |
7 | Kur’ân’a Göre İlmin İnsan İçin Değeri ve Önemi. | Ders |
8 | Kur’ân Ayetleri Çerçevesinde Zikrin Önemi. | Ders |
9 | Kur’ân Mesajını Muhataplara Sunmada Kıssalar Üslûbunun Önemi. | Ders |
10 | Kur’ân Kıssalarının Tarihî Gerçekliliği. | Ders |
11 | Genelde Kur’ân-ı Kerîm’in Özelde Kur’ân Kıssalarının Kaynağı Meselesi. | Ders |
12 | Kur’ân-ı Kerim’de İsrâ ve Mi’râc Mucizesi | Ders |
13 | Kur’ân-ı Kerim’de Şakk-ı Kamer Mucizesi. | Ders |
14 | Kur’ân’a Göre Cennet ve Cehennem’in Ebediliği Meselesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |