Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rivayet Asrında Sünnet | TİB5061 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar üzerinde durulacak, hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşünceleri ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
İbadiyye ve Hadis, Şia ve Hadis, Zeydiyye ve Hadis, Cehmiyye ve hadis, Mutezile ve hadis, Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri, Sünnete işârî yaklaşımlar, Zahirilik ve Hadis, Tabiûnun Sünnet Anlayışı, Etbaut-Tabiînin Hadis-sünnet Anlayışı, Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması, İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri, Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları. |
Ders Kaynakları |
İslam Geleneğinde ve Modern Dönemde Hadis ve Sünnet, Kuramer
Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Mehmet Görmez Hadis Müdafaası, İbn Kuteybe Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, İshak Emin Aktepe Zahiri muhaddislerle Hanefi fakihleri arasındaki münakaşalar ve ihtilaf sebepleri. / Zekeriya Güler. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 6 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 7 | 2 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İbadiyye ve Hadis | Ders |
2 | Şia ve Hadis | Ders |
3 | Zeydiyye ve Hadis | Ders |
4 | Cehmiyye ve Hadis | Ders |
5 | Mutezile ve hadis | Ders |
6 | Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri | Ders |
7 | Sünnete İşârî Yaklaşımlar | Ders |
8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Zahirilik ve Hadis | Ders |
10 | Tabiûnun Sünnet Anlayışı | Ders |
11 | Etbau't-Tabiinin Sünnet Anlayışı | Ders |
12 | Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması | Ders |
13 | İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri | Ders |
14 | Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |