Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | AMH113 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Amaç |
Öğrenci, iletişim sürecindeki işleyişi, iletişimin önemini ve gerekliliğini kavramaktadır. İletişimin türlerini, iletişim önündeki engelleri ve bu engelleri çözme kabiliyeti ile engelleri aşmayı öğrenir. İş yaşamı ve sosyal yaşamındaki etik davranışları kavrar. |
Ders İçeriği |
İletişimin tanımı, önemi, temel öğeleri, iletişim kurma becerileri, iletişim engelleri, iletişim türleri, yazılı-sözlü-sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler, etik tanım ve önemi, etik ilkeler, kurallar ve değerler |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim tanımı, önemi,özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Dil, Kültür ve İletişim İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İletişim Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İletişim Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Kişilerarası İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kurumiçi İletişim Tanımları, İşlevleri, Kanalları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kitle iletişim araçları ve türleri | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav Kurumsal iletişim, işlev ve amaçları | Tartışmalı Ders |
9 | Medya Okuryazarlığı | Tartışmalı Ders |
10 | Etik tanımı, tarihi ve temel kavramları | Tartışmalı Ders |
11 | Meslek Etiği Açısından Görev ve Amaçlar | Tartışmalı Ders |
12 | Tarihsel Evreler | Tartışmalı Ders |
13 | Meslekte Yasal Sorumluluklar | Tartışmalı Ders |
14 | Meslekteki Yönetmelik | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |