EN
  • Anasayfa
  • DAY5006 Fizyoloji (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5006 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji DAY5006 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Amaç

Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi

Ders İçeriği

Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır

Ders Kaynakları A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Fizyoloji Ders Kitabı, Ethem Gelir, Gülfem Ersöz, Mitat Koz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
Tıbbi Fizyoloji. Güneş kitapevi. Guyton, AC.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 25
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 2 2
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hücre ve genel fizyoloji
1 Hücre ve genel fizyoloji
3 İskelet-kas sistemi fizyolojisi
4 Endokrin sistem fizyolojisi
4 Endokrin sistem fizyolojisi
6 Solunum sistemi fizyolojisi
7 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
7 Kardiyovasküler sistem fizyolojisi
9 Renal fizyoloji
9 Renal fizyoloji
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi
11 Gastrointestinal sistem fizyolojisi
13 Sinir sistemi fizyolojisi
13 Sinir sistemi fizyolojisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar - - - - - - - - - - - - - - - -
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar - - - - - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - - -
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar - - - - - - - - - - - - - - - -