Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | DAY5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Amaç |
Yönetim ve Organizasyon dersi ile öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi, yönetim biliminin gelişimi, yönetim fonksiyonları, yönetici, plan ve planlama, organizasyon- organizasyon çeşitleri, yönetim teorileri, değişim. |
Ders Kaynakları |
Yönetim Ve Organizasyon El Kitabı (Salih Güney)
Yönetim Teorileri (Senem Altan) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve yönetimle ilgili kavramlar | Beyin Fırtınası Ders |
2 | Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci | Beyin Fırtınası Ders |
3 | Klasik Yönetim düşüncesi ve örgüt teorisi, | Beyin Fırtınası Ders |
4 | Neo Klasik Yönetim Düşüncesi ve örgüt teorisi | Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | İnsan İlişkileri hareketi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Yönetim fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Yönetim fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Organizasyon kavramı,tanımı,önemi. Örgüt kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Organizasyonel yapı unsurları,örgütsel yapı modelleri, örgüt şemaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Yeni organizasyon model ve teknikleri; Öğrenen organizasyonlar, Yalın organizasyonlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Liderlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Motivasyon, Motivasyonda Süreç Teorileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 |
Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |