EN
  • Anasayfa
  • DAY5011 Yönetim ve Organizasyon (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5011 - Yönetim ve Organizasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yönetim ve Organizasyon DAY5011 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım Tartışma Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Amaç

Yönetim ve Organizasyon dersi ile öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi, yönetim biliminin gelişimi, yönetim fonksiyonları, yönetici, plan ve planlama, organizasyon- organizasyon çeşitleri, yönetim teorileri, değişim.

Ders Kaynakları Yönetim Ve Organizasyon El Kitabı (Salih Güney)
Yönetim Teorileri (Senem Altan)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletme ve yönetimle ilgili kavramlar Beyin Fırtınası Ders
2 Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci Beyin Fırtınası Ders
3 Klasik Yönetim düşüncesi ve örgüt teorisi, Beyin Fırtınası Ders
4 Neo Klasik Yönetim Düşüncesi ve örgüt teorisi Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 İnsan İlişkileri hareketi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Yönetim fonksiyonları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Yönetim fonksiyonları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Organizasyon kavramı,tanımı,önemi. Örgüt kavramı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Organizasyonel yapı unsurları,örgütsel yapı modelleri, örgüt şemaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Yeni organizasyon model ve teknikleri; Öğrenen organizasyonlar, Yalın organizasyonlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 İletişim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Liderlik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Motivasyon, Motivasyonda Süreç Teorileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; - - - - - - - - - - - - - - - 4
Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; - - - - - - - - - - - - - - - 2
Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; - - 5 - - - - - - - - - - - - -
Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; - - 5 - - - - - - - - - - - - -
Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - - 5