Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meteorolojik Afetler | DAY5035 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Amaç |
Dersin amacı meteorolojik afetlerin ve iklim değişikliğinin etkilerini, oluşum mekanizmalarını, bu tür afetler için alınabilecek önlemlerin ve risk yönetiminin öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Doğal afetler için genel kavramlar, Atmosfer bilgisi, Sel ve Taşkın, Çığ, Fırtına, Kuraklık, Orman Yangınları, Hortumlar, İklim Değişiklikleri ve Teknolojik Senaryolar, Uluslararası Kuruluşların İklim Değişikliği Politikaları, Gelişmiş Ve Az Gelişmiş Ülkelerde İklim Değişikliğine İlişkin Politikalar ve tercih edilen teknolojiler ile analizleri, İklim Değişikliğinin Ekonomik Etkileri, Türkiye’nin İklim Değişikliğindeki Ulusal Ve Uluslararası Sorumluluğu, AB Çevre Politikası Ve AB 2020 Hedeflerinde İklim Değişikliği. |
Ders Kaynakları |
Doğal Afetler ve Türkiye - Cemalettin Şahin, Şengün Sipahioğlu
Afetler Coğrafyası - Ramazan Özey |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve Tanımlar | Tartışmalı Ders |
2 | Atmosfer ve Etkileri | Tartışmalı Ders |
3 | Sel ve Taşkın | Tartışmalı Ders |
4 | Çığ | Tartışmalı Ders |
5 | Fırtına | Tartışmalı Ders |
6 | Kuraklık | Tartışmalı Ders |
7 | Orman Yangınları | Tartışmalı Ders |
8 | Hortum ve Kasırga | Tartışmalı Ders |
9 | İklim Değişikliği ve Teknolojik Senaryolar | Tartışmalı Ders |
10 | Türkiye’nin İklim Değişikliğindeki Ulusal Ve Uluslararası Sorumluluğu | Tartışmalı Ders |
11 | İklim Değişikliğinin Ekonomik Etkileri | Tartışmalı Ders |
12 | Kuruluşların İklim Değişikliği Politikaları | Tartışmalı Ders |
13 | Gelişmiş Ve Az Gelişmiş Ülkelerde İklim Değişikliğine İlişkin Politikalar ve tercih edilen teknolojiler ile analizleri | Tartışmalı Ders |
14 | AB Çevre Politikası Ve AB 2020 Hedeflerinde İklim Değişikliği | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Afet, afet yönetimi ve kavramlarını ve içeriğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Afet, afet yönetimi ve içeriğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Meteolojik afetlerin oluşum mekanizmalarını ve etkilerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye ve dünya açısından önemini, etkileyeceği alanları öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Afet, afet yönetimi ve kavramlarını ve içeriğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Afet, afet yönetimi ve içeriğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meteolojik afetlerin oluşum mekanizmalarını ve etkilerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ve dünya açısından önemini, etkileyeceği alanları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |