EN
  • Anasayfa
  • DAY5035 Meteorolojik Afetler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5035 - Meteorolojik Afetler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meteorolojik Afetler DAY5035 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Ders Veren Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Amaç

Dersin amacı meteorolojik afetlerin ve iklim değişikliğinin etkilerini, oluşum mekanizmalarını, bu tür afetler için alınabilecek önlemlerin ve risk yönetiminin öğrenilmesidir.

Ders İçeriği

Doğal afetler için genel kavramlar, Atmosfer bilgisi, Sel ve Taşkın, Çığ, Fırtına, Kuraklık, Orman Yangınları, Hortumlar, İklim Değişiklikleri ve Teknolojik Senaryolar, Uluslararası Kuruluşların İklim Değişikliği Politikaları, Gelişmiş Ve Az Gelişmiş Ülkelerde İklim Değişikliğine İlişkin Politikalar ve tercih edilen teknolojiler ile analizleri, İklim Değişikliğinin Ekonomik Etkileri, Türkiye’nin İklim Değişikliğindeki Ulusal Ve Uluslararası Sorumluluğu, AB Çevre Politikası Ve AB 2020 Hedeflerinde İklim Değişikliği.

Ders Kaynakları Doğal Afetler ve Türkiye - Cemalettin Şahin, Şengün Sipahioğlu
Afetler Coğrafyası - Ramazan Özey
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve Tanımlar Tartışmalı Ders
2 Atmosfer ve Etkileri Tartışmalı Ders
3 Sel ve Taşkın Tartışmalı Ders
4 Çığ Tartışmalı Ders
5 Fırtına Tartışmalı Ders
6 Kuraklık Tartışmalı Ders
7 Orman Yangınları Tartışmalı Ders
8 Hortum ve Kasırga Tartışmalı Ders
9 İklim Değişikliği ve Teknolojik Senaryolar Tartışmalı Ders
10 Türkiye’nin İklim Değişikliğindeki Ulusal Ve Uluslararası Sorumluluğu Tartışmalı Ders
11 İklim Değişikliğinin Ekonomik Etkileri Tartışmalı Ders
12 Kuruluşların İklim Değişikliği Politikaları Tartışmalı Ders
13 Gelişmiş Ve Az Gelişmiş Ülkelerde İklim Değişikliğine İlişkin Politikalar ve tercih edilen teknolojiler ile analizleri Tartışmalı Ders
14 AB Çevre Politikası Ve AB 2020 Hedeflerinde İklim Değişikliği Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Afet, afet yönetimi ve kavramlarını ve içeriğini öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Afet, afet yönetimi ve içeriğini öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Meteolojik afetlerin oluşum mekanizmalarını ve etkilerini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye ve dünya açısından önemini, etkileyeceği alanları öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Afet, afet yönetimi ve kavramlarını ve içeriğini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Afet, afet yönetimi ve içeriğini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Meteolojik afetlerin oluşum mekanizmalarını ve etkilerini öğrenir - - - - - - - - - - - - - - - -
İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavrar - - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye ve dünya açısından önemini, etkileyeceği alanları öğrenir - - - - - - - - - - - - - - - -