Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknolojik Afetler | DAY5036 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze verilmektedir |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER |
Amaç |
Bu ders yaşanan ve yaşanabilecek teknolojik afetlere dair bilgi birikimi sağlayıp alınabilecek önlemler konusunda fikir sağlamayı amaçlamaktadır |
Ders İçeriği |
Teknolojik afetler; sınıflandırılacak ve geçmişte yaşanan kazalar detaylı bir şekilde incelenecektir. Alınması gereken ve alınan önlemler incelenip tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Tutar, H. (2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayınları, İstanbul.
Yılmaz, A. (2003). Afet Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknolojik Afetlere Giriş | Ders |
2 | Demiryolu Kazaları | Ders |
2 | Demiryolu Kazaları | Ders |
4 | Havayolu Kazaları | Ders |
4 | Havayolu Kazaları | Ders |
6 | Endüstriyel Kazalar | |
7 | Deniz Kazaları | Ders |
7 | Deniz Kazaları | Ders |
9 | Nükleer Kazalar | Ders |
9 | Nükleer Kazalar | Ders |
9 | Nükleer Kazalar | Ders |
12 | Seveso-II Direktifi | Ders |
12 | Seveso-II Direktifi | Ders |
14 | Büyük Endüstriyel Kazaların Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltılması Hakkında Yönetmelik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknolojik Afetler Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Alınması Gereken Önlemlere Dair Bilgi Sahibi Olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknolojik Afetler Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alınması Gereken Önlemlere Dair Bilgi Sahibi Olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |