Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Afetlerde Lojistik ve Kaynak Yönetimi | DAY5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Amaç |
Afetlerin önlenmesi ve zararlarının azaltılması amacıyla, bir afet olayının zarar azaltma, hazırlıklı olma, olaya müdahale ve iyileştirme gibi dört ana aşamasında yapılması gereken faaliyetlerin lojistik ve kaynak yönetimi planlaması anlatılacaktır. |
Ders İçeriği |
Afet ve acil durum lojistiği, insanları, kaynakları, yetenek ve bilgiyi, afetlerden etkilenmiş afetzedelere yardım etmek için etkin bir şekilde hareketlendiren süreçler ve sistemleri , afet lojistik planlamasının önemi konuları bu ders kapsamında açıklanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, 1999, Çığlar, Türkiye’deki Etkileri ve Önlemede Kullanılan Yöntemler, Afet İşleri Genel Müdürlüğü Geçici İskan Dairesi Başkanlığı, Ankara. s.1-2.
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı (BİB), 2000, Kanunlar Yönetmenlikler ve Kararnameler, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü, Ankara. s.3.
CHOPRA, S., Meindl, P. 2009, Supply Chain Management, Pearson Education, ISBN: 9-780-136-094-517.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Lojistik Kavramı | Sözlü |
2 | Lojistik Kavramı | Sözlü |
4 | Afet Müdahale Süreci Lojistik Faaliyetleri | Sözlü |
4 | Afet Müdahale Süreci Lojistik Faaliyetleri | Sözlü |
6 | Lojistik Eylem Planı Yapılması ve Uygulanması | Sözlü |
6 | Lojistik Eylem Planı Yapılması ve Uygulanması | Sözlü |
7 | İnsani Yardım Lojistiği | Sözlü |
7 | İnsani Yardım Lojistiği | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
8 | Dünya’daki Afetlerin Analizi | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
afet lojisitği kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
afet lojisitği kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
afet yönetimi planlaması yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
afet lojisitği kavramını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
afet lojisitği kavramını öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
afet yönetimi planlaması yapar | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |