EN
  • Anasayfa
  • DAY5053 Liderlikte Karar Verme ve Problem Çözme (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5053 - Liderlikte Karar Verme ve Problem Çözme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Liderlikte Karar Verme ve Problem Çözme DAY5053 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Amaç

Acil durumlarda hızlı karar verebilme ve liderlik vasıflarını kazandırmak.

Ders İçeriği

İnsan, toplum, grup, yönetici ve liderlik tanımı, özellikleri ve yapısı; insan davranışları ve liderliğin gerekliliği; liderlik yaklaşımları: liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı; operasyonel liderlikte karar verme işlemi; karar verme yöntem ve tarzları, etik karar verme ve problem çözme; stratejik liderlik ve stratejik karar verme; insan davranışları ve yönetim anlayışları; yönetim tarzlarını anlama; duyguların yönetimi; çatışma yönetimi; problem çözme ve karar verme teknikleri; liderlikte duygusal zekanın önemi: liderlik becerilerinin geliştirilmesi.

Ders Kaynakları Etkili Stratejik Liderlik (John ADAIR), 2013, Babıali Kültür Yayıncılığı.
Üçok Tengiz. 2006. Liderlik ve Yöneticilik Davranış Geliştirme. Gazi Kitabevi, Ankara.
Gordon, T. (2003). Etkili Liderlik Eğitimi, Çev: Emel Aksoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Final Final 24 1 24
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Liderlik ve takım dinamiğine giriş Ders
2 Liderlik teorileri Ders
3 Takım oluşturma Ders
4 İşbirliği ve rekabet Ders
5 İletişim Ders
6 Çatışma Yönetimi Ders
7 Güç ve sosyal etkileme Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Karar verme Ders
10 Problem çözme ve yaratıcılık Ders
11 Takım, örgütsel kültür ve çeşitlilik Ders
12 Sanal takımlar Ders
13 Takımların değerlendirilmesi Ders
14 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Liderlik teorilerini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İşletmelerde liderliğin önemini söyleyebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etkili liderlik prensiplerini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Takım dinamikleri ve etkili takım lideri/oyuncusu olmayı değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etkin kararlar verebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Liderlik teorilerini açıklar. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 3 4 5
İşletmelerde liderliğin önemini söyleyebilir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 5
Etkili liderlik prensiplerini tanımlayabilir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4
Takım dinamikleri ve etkili takım lideri/oyuncusu olmayı değerlendirir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 5
Etkin kararlar verebilir. 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5