Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Liderlikte Karar Verme ve Problem Çözme | DAY5053 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Amaç |
Acil durumlarda hızlı karar verebilme ve liderlik vasıflarını kazandırmak. |
Ders İçeriği |
İnsan, toplum, grup, yönetici ve liderlik tanımı, özellikleri ve yapısı; insan davranışları ve liderliğin gerekliliği; liderlik yaklaşımları: liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım, durumsallık yaklaşımı; operasyonel liderlikte karar verme işlemi; karar verme yöntem ve tarzları, etik karar verme ve problem çözme; stratejik liderlik ve stratejik karar verme; insan davranışları ve yönetim anlayışları; yönetim tarzlarını anlama; duyguların yönetimi; çatışma yönetimi; problem çözme ve karar verme teknikleri; liderlikte duygusal zekanın önemi: liderlik becerilerinin geliştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Etkili Stratejik Liderlik (John ADAIR), 2013, Babıali Kültür Yayıncılığı.
Üçok Tengiz. 2006. Liderlik ve Yöneticilik Davranış Geliştirme. Gazi Kitabevi, Ankara. Gordon, T. (2003). Etkili Liderlik Eğitimi, Çev: Emel Aksoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Liderlik ve takım dinamiğine giriş | Ders |
2 | Liderlik teorileri | Ders |
3 | Takım oluşturma | Ders |
4 | İşbirliği ve rekabet | Ders |
5 | İletişim | Ders |
6 | Çatışma Yönetimi | Ders |
7 | Güç ve sosyal etkileme | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Karar verme | Ders |
10 | Problem çözme ve yaratıcılık | Ders |
11 | Takım, örgütsel kültür ve çeşitlilik | Ders |
12 | Sanal takımlar | Ders |
13 | Takımların değerlendirilmesi | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Liderlik teorilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerde liderliğin önemini söyleyebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkili liderlik prensiplerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Takım dinamikleri ve etkili takım lideri/oyuncusu olmayı değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkin kararlar verebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Liderlik teorilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
İşletmelerde liderliğin önemini söyleyebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Etkili liderlik prensiplerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Takım dinamikleri ve etkili takım lideri/oyuncusu olmayı değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Etkin kararlar verebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |