EN
ENS5004 - Tüketici Davranışlarına Döngüsel Ekonomi Yaklaşımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışlarına Döngüsel Ekonomi Yaklaşımı ENS5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Amaç

Bu ders, ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin sağlanmasında tüketimin rolünü ele almayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

• Sürdürülebilirlik kavramı tüketim bakış açısından değerlendirilmesi, • Sürdürülebilir tüketimle ilgili konuların yerel, ulusal ve küresel olarak araştırılması için gerekli teorik arkaplanın kavramsal ve tarihsel olarak oluşturulması • Sürdürülebilir tüketim tercihlerinin temel faktörlerinin neler olduğunun belirlenmesi • Ürün ve hizmetlerin sürdürülebilirliklerini tüketim bakış açısıyla değerlendirebilme • Sürdürülebilirlikle ilgili konuları sektöre, halka veya bilim camiasına sunabilme becerisi kazanma • Bireysel/toplumsal faktörlerin sürdürülebilir davranışları nasıl kolaylaştırdığını/önlediğini bilmek • Önde gelen sürdürülebilir davranış araştırmalarına aşina olmak

Ders Kaynakları Ders kaynakları haftalar içinde incelenen makalelerden ve diğer kaynaklardan oluşmaktadır.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 7 7
Final Final 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Quoquab, F., & Mohammad, J. (2020). A review of sustainable consumption (2000 to 2020): What we know and what we need to know. Journal of Global Marketing, 33(5), 305-334. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Balaji, M. S., Jiang, Y., Bhattacharyya, J., Hewege, C. R., & Azer, J. (2022). An introduction to socially responsible sustainable consumption: issues and challenges. Socially Responsible Consumption and Marketing in Practice, 3-14. Lim, W. M. (2016). A blueprint for sustainability marketing: Defining its conceptual boundaries for progress. Marketing theory, 16(2), 232-249. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Fuxman, L., Mohr, I., Mahmoud, A. B., & Grigoriou, N. (2022). The new 3Ps of sustainability marketing: The case of fashion. Sustainable Production and Consumption. Lim, W. M. (2022). The sustainability pyramid: A hierarchical approach to greater sustainability and the United Nations Sustainable Development Goals with implications for marketing theory, practice, and public policy. Australasian Marketing Journal, 30(2), 142-150. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Fuxman, L., Mohr, I., Mahmoud, A. B., & Grigoriou, N. (2022). The new 3Ps of sustainability marketing: The case of fashion. Sustainable Production and Consumption. Brandão, A., & da Costa, A. G. (2021). Extending the theory of planned behaviour to understand the effects of barriers towards sustainable fashion consumption. European Business Review. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Sheoran, M., & Kumar, D. (2021). Conceptualisation of sustainable consumer behaviour: converging the theory of planned behaviour and consumption cycle. Qualitative Research in Organizations and Management: An International Journal. Brandão, A., & da Costa, A. G. (2021). Extending the theory of planned behaviour to understand the effects of barriers towards sustainable fashion consumption. European Business Review. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 De Carvalho, B. L., de Fátima Salgueiro, M., & Rita, P. (2015). Consumer Sustainability Consciousness: A five dimensional construct. Ecological indicators, 58, 402-410. Sharma, A. P. (2021). Consumers’ purchase behaviour and green marketing: A synthesis, review and agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(6), 1217-1238. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Cao, D., Zheng, Y., Liu, C., Yao, X., & Chen, S. (2021). Consumption values, anxiety and organic food purchasing behaviour considering the moderating role of sustainable consumption attitude. British Food Journal Sarkar, J. G., Sarkar, A., & Sreejesh, S. (2022). Developing responsible consumption behaviours through social media platforms: sustainable brand practices as message cues. Information Technology & People. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Jain, V. K., Dahiya, A., Tyagi, V., & Sharma, P. (2022). Development and validation of scale to measure responsible consumption. Asia-Pacific Journal of Business Administration, (ahead-of-print). Minton, E. A., Tan, S. J., Tambyah, S. K., & Liu, R. L. (2022). Drivers of sustainability and consumer well-being: An ethically-based examination of religious and cultural values. Journal of Business Ethics, 175(1), 167-190. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Su, M., Fang, M., Kim, J., & Park, K. S. (2022). Sustainable marketing innovation and consumption: Evidence from cold chain food online retail. Journal of Cleaner Production, 340, 130806. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Gonzalez-Arcos, C., Joubert, A. M., Scaraboto, D., Guesalaga, R., & Sandberg, J. (2021). “How do I carry all this now?” Understanding consumer resistance to sustainability interventions. Journal of Marketing, 85(3), 44-61. Salciuviene, L., Banytė, J., Vilkas, M., Dovalienė, A., & Gravelines, Ž. (2022). Moral identity and engagement in sustainable consumption. Journal of Consumer Marketing, (ahead-of-print). Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Dermody, J., Koenig-Lewis, N., Zhao, A. L., & Hanmer-Lloyd, S. (2021). Critiquing a utopian idea of sustainable consumption: A post-capitalism perspective. Journal of Macromarketing, 41(4), 626-645. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Antonetti, P., & Maklan, S. (2014). Feelings that make a difference: How guilt and pride convince consumers of the effectiveness of sustainable consumption choices. Journal of business ethics, 124(1), 117-134. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Davies, I., Oates, C. J., Tynan, C., Carrigan, M., Casey, K., Heath, T., ... & Wells, V. (2020). Seeking sustainable futures in marketing and consumer research. European journal of marketing. Laukkanen, T., Xi, N., Hallikainen, H., Ruusunen, N., & Hamari, J. (2022). Virtual technologies in supporting sustainable consumption: From a single-sensory stimulus to a multi-sensory experience. International Journal of Information Management, 63, 102455. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Laukkanen, T., Xi, N., Hallikainen, H., Ruusunen, N., & Hamari, J. (2022). Virtual technologies in supporting sustainable consumption: From a single-sensory stimulus to a multi-sensory experience. International Journal of Information Management, 63, 102455. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
15 Genel değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
16 Final sınavı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
• Sürdürülebilir tüketim davranışlarının farklı sektörler için neler ifade ettiğini anlamak, tartışmak ve farklı sektörler ile ilgili olarak sürdürülebilir tüketim davranışlarını ölçümleyebilecek araştırmalar yapabilme yeteneğine sahip olmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
• Sürdürülebilir tüketim davranışına etkisi olan, sürdürülebilir tüketim faaliyetleri ile satın alma davranışları arasında aracılık ve düzenleyicilik etkisine sahip olan değişkenleri tanımak ve bunları kullanarak farklı araştırmalar yapmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
• Dünyanın, gelecekteki işe yönelik faaliyetlerin ve pazarlama çabalarının karşı karşıya olduğu sürdürülebilirlik zorluklarını net bir şekilde anlamak ve eleştirel bir şekilde tartışmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
• pazarlama etiği ve sürdürülebilirlik konularının farklı paydaşlar için olumlu ve olumsuz etkilerini tanımak ve tanımlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
• Kurumsal ve tüketici kararlarının yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde insan yaşamı, toplum ve doğal çevre üzerindeki etkisini değerlendirmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
• Sürdürülebilir tüketim davranışlarının farklı sektörler için neler ifade ettiğini anlamak, tartışmak ve farklı sektörler ile ilgili olarak sürdürülebilir tüketim davranışlarını ölçümleyebilecek araştırmalar yapabilme yeteneğine sahip olmak. 5 5 5 5 5 5
• Sürdürülebilir tüketim davranışına etkisi olan, sürdürülebilir tüketim faaliyetleri ile satın alma davranışları arasında aracılık ve düzenleyicilik etkisine sahip olan değişkenleri tanımak ve bunları kullanarak farklı araştırmalar yapmak 4 4 5 4 5 4
• Dünyanın, gelecekteki işe yönelik faaliyetlerin ve pazarlama çabalarının karşı karşıya olduğu sürdürülebilirlik zorluklarını net bir şekilde anlamak ve eleştirel bir şekilde tartışmak 3 4 4 3 5 4
• pazarlama etiği ve sürdürülebilirlik konularının farklı paydaşlar için olumlu ve olumsuz etkilerini tanımak ve tanımlamak 5 4 4 3 5 4
• Kurumsal ve tüketici kararlarının yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde insan yaşamı, toplum ve doğal çevre üzerindeki etkisini değerlendirmek 3 4 4 3 3 4