Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Döngüsel Ekonomi İş Modelleri | ENS5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
1. Döngüsel ekonomi için genel atıkların kaynağında azaltılması, oluşumunun önlenmesi, yönetilmesi ve temiz üretim çalışmalarının kavranması ve uygulanması 2. Çevre ile dost üretim yaklaşımların öğretilmesi 3. Eko-etiket, eko-tasarım ve endüstriyel simbiyoz konusunda bilincin oluşturulması 4. Kirlilik kontrolü ve önlenmesi ile kaynak verimliği konusunda bilgi verilmesi |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Temiz üretim Küresel Isınma ve İklim Değişikliği Karbon Emisyonu ve Karbon Piyasası Karbon Ayak İzi Hesaplama Avrupa Yeşil Mutabakat 2050 Hedefleri Kirlilik önleme Kaynak verimliliği Eko-etiket Endüstriyel simbiyoz Eko-tasarım Temiz ve sürdürülebilir tüketim Sektörlerden örnek çalışmalar |
Ders Kaynakları |
1. Cılız, N., Daylan, B. And Baydar, G. Temiz Üretim, Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Yayınları - II
Allen, David T. and David R. Shonnard (2002), Green Engineering: Environmentally Conscious Design of Chemical Processes Stahel, W. R. (2016). The circular economy. Nature, 531(7595), 435-438. 3. Azapagic, A. and S. Perdan (2011). Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists, 2nd Edition. John Wiley & Sons, Chichester. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 15 | 2 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Temiz üretim | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Küresel Isınma ve İklim Değişikliği | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbon Emisyonu ve Karbon Piyasası | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Karbon Ayak İzi Hesaplama | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Avrupa Yeşil Mutabakat 2050 Hedefleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | AB Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kirlilik önleme | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Kaynak verimliliği | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Eko-etiket | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Eko-tasarım | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Temiz ve sürdürülebilir tüketim | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Sektörlerden örnek çalışmalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tesis işletimi ve tesis ve/veya proje yönetimi için gerekli becerileri kazanmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli üretim sistemlerindeki çevresel sorunları ve çözüm yöntemlerini ele alabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Döngüsel ekonomi uygulamalarını yönetebilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarını öğrenmek | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Tesis işletimi ve tesis ve/veya proje yönetimi için gerekli becerileri kazanmak | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Çeşitli üretim sistemlerindeki çevresel sorunları ve çözüm yöntemlerini ele alabilmek | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Döngüsel ekonomi uygulamalarını yönetebilmek | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |