Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevresel Etki Değerlendirme ve Risk Yönetimi | ENS5006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeşil büyüme kapsamında sosyal ve ekonomik boyutlar da göz önüne alınarak çevresel risk değerlendirmesi: risk yönetimi soruları, belirsizlikle başa çıkmak için araçlar ve teknikler, ve devam eden bir süreç olarak riski yönetmek için daha geniş bir seçenek yelpazesinin belirlenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Yeşil büyüme kapsamında sosyal ve ekonomik boyutlar da göz önüne alınarak çevresel risk yönetiminin sağlanması |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir kalkınma ve yeşil büyüme. Ekonomik araçlar ve düzenleyici araçlar ve sosyal topluluk araçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | EN ISO14001, EN ISO 14040 vb. Çevresel standardizasyonların yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | EN ISO14001, EN ISO 14040 vb. Çevresel standardizasyonların yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | ÇED gerekçesi, çevresel risk kapsamı, çevresel açıdan riskler ve değerlendirme yöntemleri | |
5 | tehlikenin-riskli bölgenin tanımlanması, maruziyet, çevresel risk analizi, risk minimizasyonu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | çevresel risk yönetiminin faydaları, çevresel risk yönetiminin uygulanması, çevresel sürdürülebilirlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye’ de ilgili çevresel risk mevzuatları, ÇED üzerine AB direktifleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | ÇED Raporu ve Hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | ÇED Raporu ve Hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | ÇED raporunu gözden geçirme, ÇED sitemlerinin izlenmesi | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | ÇED sistemlerinin fayda-maliyet analizleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
13 | Stratejik çevresel değerlendirme, Örnek ÇED Raporlarının İncelenmesi | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
13 | Stratejik çevresel değerlendirme, Örnek ÇED Raporlarının İncelenmesi | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
ÇED raporunun nasıl hazırlanacağını kavramak | |||
Yeşil büyüme kapsamında ÇED’in ne olduğunu ve neden gerekli olduğunu öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
ÇED raporu prosedürlerini incelemek | |||
Konu ile ilgili yönetmelikleri irdelemek ve öğrenmek | |||
Örnek bir ÇED raporu hazırlayabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇED raporunun nasıl hazırlanacağını kavramak | - | - | - | - | - | - |
Yeşil büyüme kapsamında ÇED’in ne olduğunu ve neden gerekli olduğunu öğrenmek | - | - | - | - | - | - |
ÇED raporu prosedürlerini incelemek | - | - | - | - | - | - |
Konu ile ilgili yönetmelikleri irdelemek ve öğrenmek | - | - | - | - | - | - |
Örnek bir ÇED raporu hazırlayabilmek | - | - | - | - | - | - |