Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Biyoteknoloji | ENS5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürdürülebilir biyoteknoloji alanındaki uzmanlık bilgilerinin yanı sıra, biyoteknolojideki gelecekteki gelişmeler için gereken beceri ve uzmanlığı kazandırmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir Biyoteknoloji dersi proje konularının seçimi yoluyla moleküler biyolojik biyoteknolojiye veya süreç odaklı sürdürülebilir biyoteknolojiye odaklanmayı öğretir. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre biyoteknolojisi tanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | biyoteknolojide enzimler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | biyoteknolojide enzimler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | biyoteknolojide enzimler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | biyoteknoloji üretim süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | biyoteknoloji üretim süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | çevre biyoteknolojisinde biyolojik sistemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | |
7 | çevre biyoteknolojisinde biyolojik sistemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
10 | çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
10 | çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
10 | çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
10 | çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeşil büyüme için gerekli biyoteknolojik yöntemleri öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yeşil büyüme için çevre biyoteknolojisi uygulamaları | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeşil büyüme için gerekli biyoteknolojik yöntemleri öğrenme | - | - | - | - | - | - |
Yeşil büyüme için çevre biyoteknolojisi uygulamaları | - | - | - | - | - | - |