Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonomi | ENS5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanların anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitelerini ve toleranslarını göz önüne alarak, kullandığı nesne ve içinde yer aldığı çevreyle olan ilişkisinin doğal, teknik ve estetik kurallarını öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
İş yerlerinde ergonominin iş verimliliği, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından önemini anlatmaktır. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
Ergonomi, Alaettin Sabancı , Sarp Korkut Sümer Ders notları İş Etüdü, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları Dul,J., Weerdmeester, B.; 2007 Ergonomi, ne, neden, nasıl Dreyfuss, H., Human Dimensions 1966 İnsan-Araç Bağlantısında Engonomik Tasarım İlkeleri, Cemil Toka, MSÜ Yayınları. Ders notları Ergonomi, Alaettin Sabancı , Sarp Korkut Sümer |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve ergonominin önemi | Ders |
2 | Ergonomi Tarihi | Ders |
3 | Dinamik ve Statik Antropometri | Ders |
4 | İnsan-makina sisteminde çevre koşullarının incelenmesi: ışık, renk, titreşim, gürültü, zehirli gaz ve tozlar | Ders |
4 | İnsan-makina sisteminde çevre koşullarının incelenmesi: ışık, renk, titreşim, gürültü, zehirli gaz ve tozlar | Ders |
4 | İnsan-makina sisteminde çevre koşullarının incelenmesi: ışık, renk, titreşim, gürültü, zehirli gaz ve tozlar | Ders |
7 | Sosyal çevre, insan ve psikolojik ortamın özellikleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | üretim ve hizmet sektöründe insan faktörleri ve iş verimliliği, çalışma ortamındaki fiziksel koşullar | Ders |
10 | Ses ve Gürültünün Ergonomik Etkileri | Ders |
11 | Oturma Ergonomisi | Ders |
12 | Engelliler ve Ergonomi | Ders |
13 | Ergonomi ve İş Etüdü İlişkisi | Ders |
14 | İşyerlerinde Ergonomik inceleme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | - | - | - | - | - | - |
Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - |