Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim Değişikliği ve Döngüsel Ekonomi | ENS5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mesut DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Günümüzün değişen koşullarına göre işletmeler de finansal ve ekonomi stratejilerini revize etmek ve değişime uyum sağlamak durumundadır. Döngüsel ekonomi yaklaşımının birçok sektörde benimsenmeye başlanmasıyla birlikte bu derste te döngüsel ekonomi ve sürdürebilirlik konusu ile işletmelerin bu süreçte geliştirebilecekleri ekonomi stratejilerinin örneklerle açıklanması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
İklim değişikliği ve döngüsel ekonomi stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, temel ekonomik kavramlarının modern ekonomik bakış açısı ve döngüsel ekonomi bakış açısı ile açıklanacaktır. Bu kapsamda, ilgili alan analizleri ile güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi, sektörler için stratejik planlama, döngüsel ekonomiye uygun stratejilerin geliştirilmesi gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Michael P.Tadaro; Stephen C.Smith, Economic Development, 2008
Ergül Han, A.Ayşen Kaya, Kalkınma Ekonomisi, 2008 Handbook on Life Cycle Assessment, Operational Guide to the ISO Standards. Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide The Hitch Hiker's Guide to LCA : An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Application Stahel, W. R. (2019). The circular economy: A user's guide. Routledge. Charter, M. (Ed.). (2018). Designing for the circular economy. Routledge. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğrusal Ekonomi Kavra ları | Tartışmalı Ders |
2 | Döngü el Ekonomi Kavra ları | Tartışmalı Ders |
3 | Döngüsel Ekonomi Kavramının Temelleri ve Gelişimi | Tartışmalı Ders |
4 | Döngüsel Ekonomi Modeli | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | . İklim Değişikliği: Nedenleri Ve Muhtemel Etkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Uluslararası İklim Değişikliği Çalışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Taraflar Konferansları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Uluslararası İklim Değişikliği Politikaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Temel Döngüsel Ekonomi İlkelerinin Sera Gazı Emisyonlarının Azaltılması Açısından Rolü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Döngüsel Ekonominin Önemli Emisyon Üreticisi Sektörlerde Azaltım Açısından Rolü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Dünyada Bazı Döngüsel Ekonomi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
16 | final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak | - | - | - | - | - | - |
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - |