Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Ekonomisi ve Hukuku | ENS5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Edip AVŞAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevresel konularda artan önemi daha bu dersi kazanmak için alternatif çevre tarafından uygulanan çevre politikası bağlamında kullanır gibi, öğrenciler çevre için daha fazla amaçlı temizleyici devlet dolayı politika araçları farklı yönlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Çevre sorunları ve nedenleri; çevre kirliliği ve çevre politikası araçları; çevre standartları; çevre vergileri, pazarlanabilir kirletme hakları; küresel ısınma ve karbon vergisi; çevre vergileri ve kaynak tahsisi; çevre vergileri ve uluslararası rekabet; çevre vergileri ve gelir dağılımı. |
Ders Kaynakları |
ÇEVRE EKONOMİSİ Prof. Dr. Şahin Akkaya
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre sorunları ve nedenleri | |
2 | Çevre kirliliği ve çevre politikası araçları | Tartışmalı Ders |
3 | Çevre politikası aracı olarak çevre standartları | Tartışmalı Ders |
4 | Çevre standartları ve yeni teknoloji seçimi | Tartışmalı Ders |
5 | Çevre standartları ve en düşük marjinal maliyet | Tartışmalı Ders |
6 | Çevre politikası aracı olarak çevre vergileri (atık vergileri) | Tartışmalı Ders |
7 | Çevre vergileri (atık vergileri) ve yeni teknoloji seçimi | Tartışmalı Ders |
8 | Çevre politikası aracı olarak pazarlanabilir kirletme hakları ve yeni teknoloji seçimi | Tartışmalı Ders |
9 | Dönem içi sınavı | Tartışmalı Ders |
10 | Pazarlanabilir kirletme hakları ve en düşük marjinal maliyet | Tartışmalı Ders |
11 | Küresel ısınma ve karbon vergisi | Tartışmalı Ders |
12 | Çevre vergileri ve kaynak tahsisi | |
13 | Çevre vergileri ve uluslararası rekabet | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre sorunları ve nedenleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
çevre kirliliği ve çevre politikası araçları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
çevre standartları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
çevre vergileri, pazarlanabilir kirletme hakları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
küresel ısınma ve karbon vergisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre sorunları ve nedenleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
çevre kirliliği ve çevre politikası araçları | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
çevre standartları | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
çevre vergileri, pazarlanabilir kirletme hakları | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
küresel ısınma ve karbon vergisi | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |