Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Enerji ve Çevre | ENS5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ |
Amaç |
Bu ders, sürdürülebilir enerji ve çevre çalışmalarında karşılaşılan gerçek hayattaki teknolojik, finansal, düzenleyici, yönetsel ve etik sorunlara geniş bir yelpazede ileri mühendislik ilkelerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Kaynakların en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak ve enerji üretmek ve kullanmak için mevzuatlar çerçevesinde daha sürdürülebilir yeni yollar geliştirmek gibi bu uzun vadeli sorunların çözümünün, giderek daha çok disiplinli bir ortamda çalışabilmeyi öğretir. |
Ders Kaynakları |
Galarraga, I., González-Eguino, M., & Markandya, A. (Eds.). (2011). Handbook of sustainable energy. Edward Elgar Publishing.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin boyutları ve kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Küresel Sürdürülebilir Enerji Politikaları, küresel hedefler; tüketim, nüfus, teknoloji ve kaynaklar arasındaki ilişkiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Dünyada Enerji ve Çevre Yaklaşımı: Avrupa Birliği ve Türkiye, enerji politikaları | |
4 | Çevresel etkiler; sürdürülebilirliğin ölçümü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Çevrenin yönetimi; tüketimin yönetimi; madde döngüleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Ekonomik boyut: ekonomik büyüme ile çevresel bozulma arasındaki sebep sonuç ilişkilerinin analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Enerji kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması |
9 | fosil yakıtlar, yanma ürünleri, hava kirliliği, küresel ısınma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Enerji Üretimi ve Tüketiminin Çevresel Etkileri, enerji tasarrufu | |
11 | nükleer enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | hidroelektrik enerji | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Güneş Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | rüzgâr enerjisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | biyolojik yakıt | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde çevresel, toplumsal, ekonomik sürdürülebilirlik önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde enerji tasarrufu sağlamayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde enerji politikaları uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde çevresel, toplumsal, ekonomik sürdürülebilirlik önemini kavrama | - | - | - | - | - | - |
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde enerji tasarrufu sağlamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
Enerji ve çevre ilişkisi çerçevesinde enerji politikaları uygular | - | - | - | - | - | - |