EN
  • Anasayfa
  • ENS5014 Sürdürülebilirlik Uygulamalarında Veri Analizi (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5014 - Sürdürülebilirlik Uygulamalarında Veri Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilirlik Uygulamalarında Veri Analizi ENS5014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Uygulama, Soru ve cevap öğrenme metodu, Alıştırma ve eksersiz.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Emre ALTINKAYA
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Emre ALTINKAYA
Amaç

Endüstriyel süreçlerde sürdürülebilirlik performansının veri temelli olarak ölçülmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

İstatistiksel modelleme, makine öğrenmesi, derin öğrenme, yapay zeka ve optimizasyonla veri analizi, kök-neden analizi ve senaryo üretimi hedeflenir. Çıktılar uluslararası standartlar ve kurumsal raporlama gereksinimleriyle uyumlu eyleme dönük analitik karar desteğine yöneliktir.

Ders Kaynakları Ders notları, ilgili kaynak döküman.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
10
Kategori
10
Mesleki Seçmeli Dersler
10
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 92
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,61
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kapsam, beklentiler, veri odaklı sürdürülebilirlik ekosistemi. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Temel kavramlar ve verilerinin modellenmesi; şema tasarımı, veri bütünlüğü ve kalite metrikleri. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Fonksiyonel birim, sistem sınırları, envanter tabloları; Veri haritalama. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Özet istatistikler, görselleştirme ve veri hikayeleştirme; belirsizlik kavramı. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Denetimli Öğrenme I (Regresyon) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Denetimli Öğrenme II (Sınıflandırma) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Denetimsiz öğrenme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Problem Çözme
9 Makine Öğrenmesi ile veri analizi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Derin öğrenme ile veri analizi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Optimizasyon Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Belirsizlik ve Duyarlılık Analizi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Raporlama ve organizasyon Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Proje Sunumları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endüstriyel sürdürülebilirlik bağlamında analiz yapabilme. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İstatistiksel, makine/derin öğrenme ve optimizasyon yaklaşımlarının temel formül ve ilkelerini doğru açıklayarak verilen bir senaryoda uygun yöntem seçimi ve analitik yorumlama yapabilme. Ödev / Proje Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Endüstriyel sürdürülebilirlik bağlamında analiz yapabilme. 4 3 3 3 5 5
İstatistiksel, makine/derin öğrenme ve optimizasyon yaklaşımlarının temel formül ve ilkelerini doğru açıklayarak verilen bir senaryoda uygun yöntem seçimi ve analitik yorumlama yapabilme. 4 3 3 3 5 5
Ortalama Değer 4 3 3 3 5 5