EN
  • Anasayfa
  • ENS5016 Döngüsel Ekonomide Pazarlama Stratejisi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5016 - Döngüsel Ekonomide Pazarlama Stratejisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Döngüsel Ekonomide Pazarlama Stratejisi ENS5016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Amaç

Günümüzün değişen koşullarına göre işletmeler de pazarlama stratejilerini revize etmek ve değişime uyum sağlamak durumundadır. Döngüsel ekonomi yaklaşımının birçok sektörde benimsenmeye başlanmasıyla birlikte bu derste te döngüsel ekonomi ve sürdürebilirlik konusu ile işletmelerin bu süreçte geliştirebilecekleri pazarlama stratejilerinin örneklerle açıklanması amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısı ve döngüsel ekonomi bakış açısı ile açıklanacaktır. Bu kapsamda, ilgili alan analizleri ile güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi, sektörler için stratejik planlama, döngüsel ekonomiye uygun stratejilerin geliştirilmesi gibi konular ele alınacaktır.

Ders Kaynakları Sürdürülebilir pazarlama, Berrin Onaran, Detay Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 12 1 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Kavramları ve Anlayışları Tartışmalı Ders
2 Pazarlama Çevresi, Pazarlamayı Etkileyen Çevresel ve Demografik Faktörler Tartışmalı Ders
3 Döngüsel Ekonomi ve Sürdürebilirlik Kavramları, Kapsamı Tartışmalı Ders
3 Döngüsel Ekonomi ve Sürdürebilirlik Kavramları, Kapsamı Tartışmalı Ders
5 Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir pazarlama Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Yeşil pazarlama Stratejisi ve yeşil pazarlama karması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Yeşil Ürün ve hizmetler, Yeşil Dağıtım Kanalları ve Tedarik Zinciri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Yeşil Tüketici ve Gönüllü Sadelik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Sürdürülebilir İş Modelleri ve Pazarlama Uygulamalarından Örnekler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 İşletmelerin Sürdürülebilirlik Ölçümleri ve Değerlendirmeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Proje Sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Proje Sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Proje Sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
16 final sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak 4 4 4 5 4 5
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek 4 4 4 5 5 4
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. 4 5 5 4 5 5
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. 5 4 5 5 4 5
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. 4 5 5 5 5 4