Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Döngüsel Ekonomide Pazarlama Stratejisi | ENS5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA |
Amaç |
Günümüzün değişen koşullarına göre işletmeler de pazarlama stratejilerini revize etmek ve değişime uyum sağlamak durumundadır. Döngüsel ekonomi yaklaşımının birçok sektörde benimsenmeye başlanmasıyla birlikte bu derste te döngüsel ekonomi ve sürdürebilirlik konusu ile işletmelerin bu süreçte geliştirebilecekleri pazarlama stratejilerinin örneklerle açıklanması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısı ve döngüsel ekonomi bakış açısı ile açıklanacaktır. Bu kapsamda, ilgili alan analizleri ile güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi, sektörler için stratejik planlama, döngüsel ekonomiye uygun stratejilerin geliştirilmesi gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Sürdürülebilir pazarlama, Berrin Onaran, Detay Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramları ve Anlayışları | Tartışmalı Ders |
2 | Pazarlama Çevresi, Pazarlamayı Etkileyen Çevresel ve Demografik Faktörler | Tartışmalı Ders |
3 | Döngüsel Ekonomi ve Sürdürebilirlik Kavramları, Kapsamı | Tartışmalı Ders |
3 | Döngüsel Ekonomi ve Sürdürebilirlik Kavramları, Kapsamı | Tartışmalı Ders |
5 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir pazarlama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Yeşil pazarlama Stratejisi ve yeşil pazarlama karması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Yeşil Ürün ve hizmetler, Yeşil Dağıtım Kanalları ve Tedarik Zinciri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Yeşil Tüketici ve Gönüllü Sadelik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sürdürülebilir İş Modelleri ve Pazarlama Uygulamalarından Örnekler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | İşletmelerin Sürdürülebilirlik Ölçümleri ve Değerlendirmeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Proje Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
16 | final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımak | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Döngüsel ekonomi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketim alanlarındaki en son gelişmeleri ve konuları tartışabilecektir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Öğrenciler sürdürülebilir pazarlama stratejileri ve iş modelleri geliştirirken karşılaşılan ekonomik, ekolojik ve sosyal alanlardaki zorluk, fırsat ve tehditleri açıklayabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler yeşil pazarlama kavramı ve stratejileri ile ilgili kavramları açıklayabilecektir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |