Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Biyokimyası ve Mikrobiyolojisi | ENS5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre Teknolojisinde çevre korunumu ilgili esasları vermek, Doğal kaynak ve sanayi atıklarının oluşumu ve özellikleri hakkında bilgilendirmek, arıtma yöntemlerinin doğru ve bilinçli uygulanmasını sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Atıkların genel karakteristiği ve sınıflandırılması, Atıkların oluşturduğu kaynaklar ve içeriği, Sanayi atıkları ve doğal kaynak atıkları, Atıkların çevreye etkileri ve su kirlenmesi mekanizması, Kirletici parametreleri ve ölçümleri, Örnek alma ve saklama koşulları, Atıkların arıtılması, Fiziksel arıtma yöntemleri, Kimyasal arıtma yöntemleri, Biyolojik arıtma yöntemleri, Yeni yöntemlerle sanayi atık sularının arıtılması |
Ders Kaynakları |
Çevre Teknolojisi, Prof. Dr. Mirali S. Alosman, Seç yayın dağıtım
Çevre Mühendisliği Kimyası, Prof. Dr. Ahmet Samsunlu, Samsun Çevre Teknolojileri Merkezi yayınları Atik su arıtma sistemleri, Doç. Dr. Günay Kocasoy, Kimya Mühendisleri Odası İstanbul şubesi Çevre Kimyası ve Teknolojisi Sevgi Kocaoba ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atıkların sınıflandırılması ve özelliği | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Atıkların oluşturduğu kaynaklar ve içeriği | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Sanayi atıkları ve doğal kaynak atıklarının içeriği | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Atıkların çevreye etkileri; su kirlenmesi ve mekanizması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Kirletici parametreleri ve ölçümleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Çevre Kirliliği ile ilgili örnek alma ve saklama yöntemleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Atık suların arıtılması yöntemleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Fiziksel arıtım yöntemleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Kimyasal arıtım yöntemleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Biyolojik arıtım yöntemleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Arıtma yöntemlerinin uygulamaları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Yeni yöntemlerle sanayi atık sularının arıtılması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Öğrenci sunumları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler atıkların ve içeriğindeki bileşiklerin özellikleri hakkında bilgi kazanacaklardır. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Öğrenciler kimyasal tepkimelerin öğrenilmesi ve parametrelerin tayin edilebilmesi hakkında beceri kazanacaklardır. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Öğrenciler ayrıca arıtma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Öğrnciler çevre bilincine sahip olma olgusu öğreneceklerdir. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler atıkların ve içeriğindeki bileşiklerin özellikleri hakkında bilgi kazanacaklardır. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kimyasal tepkimelerin öğrenilmesi ve parametrelerin tayin edilebilmesi hakkında beceri kazanacaklardır. | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler ayrıca arıtma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir. | - | - | - | - | - | - |
Öğrnciler çevre bilincine sahip olma olgusu öğreneceklerdir. | - | - | - | - | - | - |