Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ambalajlamada Sürdürülebilirlik Yaklaşımı | ENS5018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Ambalajlama işlemlerinde döngüsel ekonominin tasarım ve iş stratejileri çerçevesinde sürdürülebilir paketleme sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ambalajlama işlemlerinde atıkları en aza indirmek, olumlu ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri en üst düzeye çıkarmak ve kaynakları bir restorasyon döngüsünde tutmak için ürün ve hizmetlerin sistem perspektifinden yeniden tasarlanması |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | paketleme malzemelerinin temelleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | paketlemenin önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Ambalajı tasarlama, kurtarma ve yeniden kullanma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Ambalajı tasarlama, kurtarma ve yeniden kullanma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | sürdürülebilir paketleme sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | sürdürülebilir paketleme sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ambalajlama döngüsel ekonominin tasarımı ve iş stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması |
7 | Ambalajlama döngüsel ekonominin tasarımı ve iş stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | ambalajlamada atık minimizasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | ambalajlamada atık minimizasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Paketleme sistemlerini geliştirerek ekonomik fayda sağlamayı öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Ambalajları tasarlama, geri kazanma ve yeniden kullanma yaparak ekonomik fayda sağlamayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Döngüsel ekonomi kapsamında sürdürülebilir paketleme sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Paketleme sistemlerini geliştirerek ekonomik fayda sağlamayı öğrenir | - | - | - | - | - | - |
Ambalajları tasarlama, geri kazanma ve yeniden kullanma yaparak ekonomik fayda sağlamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
Döngüsel ekonomi kapsamında sürdürülebilir paketleme sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi öğrenir. | - | - | - | - | - | - |