EN
  • Anasayfa
  • ENS5020 Polimerik Atıklarda Dögüsel Ekonomi Yaklaşımı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5020 - Polimerik Atıklarda Dögüsel Ekonomi Yaklaşımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Polimerik Atıklarda Dögüsel Ekonomi Yaklaşımı ENS5020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV
Amaç

Bu dersin amacı, fiziksel, kimyasal ve biyokimyasal yöntemlerle atık plastiklerin geri kazanımı ve proses yoluyla tamamen farklı yararlı ürünlerin eldesini ve bunları işleme süreçlerinin öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Geri dönüşüm metodlarını, Plastik geridönüşüm kodlarını, Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini, Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini öğrenir, Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir.

Ders Kaynakları Polimer Geri Dönüşümü: Bilim, Teknoloji ve Uygulamalar, John Scheirs Wiley; (1998)
Plastik Geri Dönüşüme Giriş, Vannessa Goodship,Smithers Rapra Press; 2. baskı (2008)
Polimer Geri Dönüşümü: Bilim, Teknoloji ve Uygulamalar, John Scheirs Wiley; (1998)
Plastik Geri Dönüşüme Giriş, Vannessa Goodship,Smithers Rapra Press; 2. baskı (2008)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 205
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Geridönüşüm metodları, Kodlama ve etiketleme Ders
2 Sınıflandırma ve ayırma teknikleri Ders
3 Boyut küçültme ve plastik geri dönüşümü Ders
4 eriyik filtrasyonu ve geri dönüşüm plastikte kontaminasyon Ders
5 PET geri dönüşümü Ders
6 polyolefinlerin geri dönüşümü Ders
7 PVC nin geri dönüşümü Ders
8 ara sınav ve Polistiren geridönüşümü Problem Çözme
9 Mühendislik termoplastiklerinin geridönüşümü Ders Tartışmalı Ders
10 poliüretan geridönüşümü Ders Tartışmalı Ders
11 Kompozit geridönüşümü Ders Tartışmalı Ders
12 Kauçuk lastik geridönüşümü Ders Tartışmalı Ders
13 Hammadde geri dönüşüm-piroliz, hidrojenasyon ve gazlaştırma Ders Tartışmalı Ders
14 Enerji geri kazanımı ile Plastik Atıkların Yakılması Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Geri dönüşüm metodlarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
plastik geri dönüşüm kodlarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Geri dönüşüm metodlarını bilir 5 5 5 5 5 5
plastik geri dönüşüm kodlarını bilir 5 5 5 5 5 5
Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini bilir 5 5 5 5 5 5
Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini bilir 5 5 5 5 5 5
Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir 5 5 5 5 5 5