Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Polimerik Atıklarda Dögüsel Ekonomi Yaklaşımı | ENS5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Amaç |
Bu dersin amacı, fiziksel, kimyasal ve biyokimyasal yöntemlerle atık plastiklerin geri kazanımı ve proses yoluyla tamamen farklı yararlı ürünlerin eldesini ve bunları işleme süreçlerinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Geri dönüşüm metodlarını, Plastik geridönüşüm kodlarını, Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini, Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini öğrenir, Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir. |
Ders Kaynakları |
Polimer Geri Dönüşümü: Bilim, Teknoloji ve Uygulamalar, John Scheirs Wiley; (1998)
Plastik Geri Dönüşüme Giriş, Vannessa Goodship,Smithers Rapra Press; 2. baskı (2008) Polimer Geri Dönüşümü: Bilim, Teknoloji ve Uygulamalar, John Scheirs Wiley; (1998) Plastik Geri Dönüşüme Giriş, Vannessa Goodship,Smithers Rapra Press; 2. baskı (2008) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geridönüşüm metodları, Kodlama ve etiketleme | Ders |
2 | Sınıflandırma ve ayırma teknikleri | Ders |
3 | Boyut küçültme ve plastik geri dönüşümü | Ders |
4 | eriyik filtrasyonu ve geri dönüşüm plastikte kontaminasyon | Ders |
5 | PET geri dönüşümü | Ders |
6 | polyolefinlerin geri dönüşümü | Ders |
7 | PVC nin geri dönüşümü | Ders |
8 | ara sınav ve Polistiren geridönüşümü | Problem Çözme |
9 | Mühendislik termoplastiklerinin geridönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | poliüretan geridönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kompozit geridönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kauçuk lastik geridönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Hammadde geri dönüşüm-piroliz, hidrojenasyon ve gazlaştırma | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Enerji geri kazanımı ile Plastik Atıkların Yakılması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geri dönüşüm metodlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
plastik geri dönüşüm kodlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Geri dönüşüm metodlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
plastik geri dönüşüm kodlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sınıflandırma ve ayırma tekniklerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Piroliz süreçlerini, emisyon ve katı atıkları nasıl kontrol edeceğini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hangi polimerin nasıl geri dönüştürüleceğini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |