Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Değerli Metallerin Geri Kazanımı | ENS5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN |
Amaç |
Nadir ve Değerli metallerin üretimi, geri kazanımı ve kullanım yerleri hakkında bilgi kazandırılması |
Ders İçeriği |
Değerli Metaller (Ag, Au, Pt, Pd, Ir, Os, Ru, Rh), Ndir toprak elementleri (La, Sc Ce, Pr, Nd, Sm, Eu, Gd, Tb, Dy, Ho, Er, Tm, Ym, Lu),Giriş / Özellikler / Cevher hazırlama / Metal üretimi / Analiz / Bileşikler / Uygulamalar/ Kullanım alanları / Ekonomik yönleri |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Değerli Metaller (Ag, Au, Pt, ) | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Değerli Metaller ( Pd, Ir, Os, ) | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Değerli Metaller (Ru, Rh) | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Nadir toprak elementleri (La, Sc Ce, ) | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Nadir toprak elementleri (Pr, Nd, Sm, Eu, Gd, Tb) | Ders Beyin Fırtınası |
7 | Nadir toprak elementleri ( Dy, Ho, Er) | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Değerli Metallerin Geri Dönüşümü | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Geri Dönüşüm Yöntemleri | Ders Beyin Fırtınası |
10 | Cevher çıkarma ve hazırlama | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Metal üretimi | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Bileşikler ve analizi | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Bileşikler ve analizi | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Ekonomik analiz | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Nadir ve Değerli metallerin mevcut durumunu ve üretim,geri dönüşüm yöntemlerini öğrenirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Nadir ve Değerli metaller hakkında temel bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimyasal yöntemlerini bilir, Karaketrizasyon basamaklarını bilir ve Çıkan sonuçları yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Değerli metal tanımını bilir ve Değerli metallerin süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel iş hayatında ihtiyaç duyacağı temel mesleki terminoloji ve bilgiye sahip olurlar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
Nadir ve Değerli metallerin mevcut durumunu ve üretim,geri dönüşüm yöntemlerini öğrenirler. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
Nadir ve Değerli metaller hakkında temel bilgi sahibi olurlar. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Kimyasal yöntemlerini bilir, Karaketrizasyon basamaklarını bilir ve Çıkan sonuçları yorumlar | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Değerli metal tanımını bilir ve Değerli metallerin süreçlerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |