Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeşil Kimya | ENS5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem SARIHAN |
Amaç |
Yeşil kimyanın temel prensiplerinin kavranması ile sürüdürülebilir kimyasal yöntemlerin, süreçlerin ve malzemelerin geliştirilmesine yönelik temel bilgilerin verilmesi ve endüstriyel uygulamalarının değerlendirilmesidir. |
Ders İçeriği |
Yeşil kimya kavramı, Yeşil kimyanın ilkeleri, Yeşil kimya ölçümleri, Yöntem seçimi, Materyal seçimi, Yeşil analitik kimya, Biyoprosesler |
Ders Kaynakları |
Yeşil Kimya ve Mühendislik/Nobel akademik yayıncılık/Concepcion Jimenez Gonzalez
Yeşil Kimyanın Temel Unsurları/North Carolina State University/Lucian Lucia |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeşil kimya kavramı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders |
2 | Yeşil kimyanın ilkeleri-1 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders |
3 | Yeşil kimyanın ilkeleri-2 | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders |
4 | Yeşil kimya ölçümleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders |
5 | Yeşil sentez süreçleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Yeşil çözücüler ve çözücü geri kazanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Çözücüsüz reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Yeşil reaktifler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Yeşil katalizörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Sentezlerde alternatif enerji kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Biyoprosesler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Sonokimyasal prosesler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Yeşil analiz teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Yeşil kimyanın geleceği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeşil kimya ve ilkelerini öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevreye daha duyarlı ve daha yeşil sentez süreçlerini yönetme ve değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sentez süreçlerinde kullanılabilecek alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yeşil analitik yöntemler ve analiz süreçleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Daha yeşil endüstriyel süreçler tasarlayabilme ve yönetme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeşil kimya ve ilkelerini öğrenme | - | 3 | - | - | 1 | - |
Çevreye daha duyarlı ve daha yeşil sentez süreçlerini yönetme ve değerlendirebilme | 1 | - | - | 3 | - | - |
Sentez süreçlerinde kullanılabilecek alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | 5 | - | - |
Yeşil analitik yöntemler ve analiz süreçleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | 3 | - | 1 |
Daha yeşil endüstriyel süreçler tasarlayabilme ve yönetme | - | - | - | 4 | - | - |