EN
  • Anasayfa
  • ENS5022 Yeşil Kimya (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5022 - Yeşil Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeşil Kimya ENS5022 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adem SARIHAN
Ders Veren Doç. Dr. Adem SARIHAN
Amaç

Yeşil kimyanın temel prensiplerinin kavranması ile sürüdürülebilir kimyasal yöntemlerin, süreçlerin ve malzemelerin geliştirilmesine yönelik temel bilgilerin verilmesi ve endüstriyel uygulamalarının değerlendirilmesidir.

Ders İçeriği

Yeşil kimya kavramı, Yeşil kimyanın ilkeleri, Yeşil kimya ölçümleri, Yöntem seçimi, Materyal seçimi, Yeşil analitik kimya, Biyoprosesler

Ders Kaynakları Yeşil Kimya ve Mühendislik/Nobel akademik yayıncılık/Concepcion Jimenez Gonzalez
Yeşil Kimyanın Temel Unsurları/North Carolina State University/Lucian Lucia
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 25
Ödev 2 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 10 100
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeşil kimya kavramı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders
2 Yeşil kimyanın ilkeleri-1 Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders
3 Yeşil kimyanın ilkeleri-2 Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders
4 Yeşil kimya ölçümleri Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Ders
5 Yeşil sentez süreçleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Yeşil çözücüler ve çözücü geri kazanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Çözücüsüz reaksiyonlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Yeşil reaktifler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Yeşil katalizörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Sentezlerde alternatif enerji kaynakları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Biyoprosesler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Sonokimyasal prosesler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Yeşil analiz teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Yeşil kimyanın geleceği Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeşil kimya ve ilkelerini öğrenme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevreye daha duyarlı ve daha yeşil sentez süreçlerini yönetme ve değerlendirebilme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sentez süreçlerinde kullanılabilecek alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeşil analitik yöntemler ve analiz süreçleri hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Daha yeşil endüstriyel süreçler tasarlayabilme ve yönetme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yeşil kimya ve ilkelerini öğrenme - 3 - - 1 -
Çevreye daha duyarlı ve daha yeşil sentez süreçlerini yönetme ve değerlendirebilme 1 - - 3 - -
Sentez süreçlerinde kullanılabilecek alternatif enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olma - - - 5 - -
Yeşil analitik yöntemler ve analiz süreçleri hakkında bilgi sahibi olma - - - 3 - 1
Daha yeşil endüstriyel süreçler tasarlayabilme ve yönetme - - - 4 - -