Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeşil Mutabakat | ENS5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma, Proje çalışması ve proje sunumu |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Avrupa Birliği, kaynakları daha verimli kullanarak ve küresel ısınmayı yavaşlatmak için 2050 yılına kadar karbon nötr kıta olmayı hedeflemektedir. İhracatının yaklaşık %45'ini Avrupa'ya yapan Türkiye'de 2050 yılına kadar karbon nötr olmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında Yeşil Geçiş yolunda Yeşil Mutabakata uyum için kaynakları verimli kullanan rekabetçi ekonominin temellerinin incelenmesi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Endüstride sıfır kirlilik stratejileri, İklim nötralizasyonu, Endüstriyel süreçlere daha yeşil malzeme ve kimyasalların entegrasyonu, Karbondan arındırılmış enerji teknolojileri, Enerji üretiminde, hem güvenli hem de uygun fiyatlı teknolojiler, Çevreye duyarlı ulaşım teknolojileri, Enerji verimli yapılar ve sistemler, Güvenli gıda ürünleri ve sürdürülebilir gıda sistemleri, Doğal kaynakların korunması ve biyoçeşitliliğin iyileştirilmesi |
Ders Kaynakları |
https://www.edx.org/
Youtube online eğitimler Güncel AB online yayınlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeşil Mutabakat nedir? Endüstride sıfır kirlilik stratejileri (Döngüsel Ekonomi) | Ders |
2 | İklim nötralizasyonu | Ders |
3 | Kyoto Protokolü ve Paris İklim Anlaşması | Ders |
4 | Karbondan arındırılmış enerji teknolojileri ve enerji yönetimi | Ders |
5 | Emisyonlar | Seminer |
6 | Sınırda karbon düzenlemesi mekanizması (SKDM), Emisyon Ticaret sistemi (ETS) | Ders |
7 | Taksonomi | Ders |
8 | Güvenli gıda ürünleri ve sürdürülebilir gıda sistemleri | Ders |
9 | Doğal kaynakların korunması ve biyoçeşitliliğin iyileştirilmesi | |
6 | Çevreye duyarlı ulaşım teknolojileri | Ders |
7 | Enerji verimli yapılar ve sistemler | Ders |
12 | Yeşil ekonomi | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
13 | 55'e uyum | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
10 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
AB Yeşil Mutabakat'ın Türkiye ve dünyaya etkisi | Yazılı Sınav | Problem Çözme Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
AB Yeşil Mutabakat'ın kapsadığı alanlar | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
AB Yeşil Mutabakat'ın Türkiye ve dünyaya etkisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
AB Yeşil Mutabakat'ın kapsadığı alanlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |