Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Su Yönetimi | ENS5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | Dr. Recep PARTAL |
Amaç |
Su kaynakları yönetimi ile ilgili hem çevresel hem de sosyo-ekonomik zorlukların üstesinden gelebilmek için en iyi uygulamalar hakkında bilgi verilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Su kullanımını ve dağıtımını yönetimi ve değişen kentsel ortamlarda suyla ilgili sorunları çözümü, ekolojik hizmetleri sürdürürken herkes için temiz erişim sağlamak amacıyla değişen küresel iklimde suyun sürdürülebilir yönetimine ilişkin en iyi uygulamalar hakkında bilgi verilmesi. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su potansiyeli, İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkileri | |
2 | Türkiye’de su yönetimine genel bakışı, Su tahsislerinin planlanması / Çevresel akış | |
3 | Su yönetimine ilişkin güncel mevzuat | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | İçmesuyu temini ve özel hüküm belirleme çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | İçmesuyu şebekelerinde verimliliğin arttırılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Tarımsal su kullanımı ve iyi uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Tarımsal su kullanımı ve iyi uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Endüstride su kullanımı ve temiz üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Endüstride su kullanımı ve temiz üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Gri su uygulaması / Yağmur suyu hasadı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Su tasarrufu için örnek uygulamalar / Su ayak izi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Su kalite modelleri, Su kalitesinin izlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Su kalite modelleri, Su kalitesinin izlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su kullanımı ve dağıtımının yönetimi ve değişen kentsel ortamlarda suyla ilgili sorunları çözümü hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Küresel iklimde suyun sürdürülebilir yönetimine ilişkin en iyi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Su kullanımı ve dağıtımının yönetimi ve değişen kentsel ortamlarda suyla ilgili sorunları çözümü hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - |
Küresel iklimde suyun sürdürülebilir yönetimine ilişkin en iyi uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - |