EN
  • Anasayfa
  • ENS5026 Sürdürülebilir Akıllı Şehirler (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5026 - Sürdürülebilir Akıllı Şehirler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Akıllı Şehirler ENS5026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders teorik olarak yüz yüze sınıf eğitimi şeklinde verilecektir. Öğrenciler dönem içinde bir defa olarak konu sunumu yapacaklardır. Dönem sonu için makale formatında ödev hazırlanacaktır.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yunus DÜGER
Ders Veren Doç. Dr. Yunus DÜGER
Amaç

Sürdürülebilirlik temelinde akıllı şehircilik kavramına dair teorik bilgi kazandırmak ve dünyadaki akıllı şehircilik uygulamalarını eleştirel bir gözle değerlendirmek.

Ders İçeriği

Akıllı şehircilik kavramı ile ilgili temel tartışmalar Akıllı şehircilik alt başlıkları Akıllı şehircilik uygulamaları Alanları

Ders Kaynakları The ‘actually existing smart city’
SMART CITIES: UTOPIA OR NEOLIBERAL IDEOLOGY?
Developing a critical understanding of smart urbanism
Citizenship, Justice, and the Right to the Smart City
The ‘actually existing smart city’
SMART CITIES: UTOPIA OR NEOLIBERAL IDEOLOGY?
Developing a critical understanding of smart urbanism
Citizenship, Justice, and the Right to the Smart City
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 5 15
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 5 7 35
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 2 20
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 187
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,33
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş - Dersin Tanıtımı
2 Sürdürülebilir Akıllı Şehircilik - Teorik Tartışmalar Ders
3 Sürdürülebilir Akıllı Şehircilik - Örnek Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
4 Sürdürülebilir Akıllı Sehirler ve Veri Ders
5 Veri Temelli Yerel Politika Ders
6 Veri ve Politika Temelinde Örnek Uygulamalar Ders
7 Okuma Haftası Beyin Fırtınası
8 Akıllı Şehirler ve Alt Yapı Ders
9 Ulaşım ve Alt Yapı Projeleri Ders Tartışmalı Ders
10 Akıllı Şehirlerde Yönetişim Ders
11 Akıllı Şehirlerde Vatandaş Katılımı Ders
12 Yönetişim ve Katılım Konusunda Örnek Projeler Ders
13 Sosyal Kapsayıcılık ve Sürdürülebilirlik Ders
14 Tartışma ve Gözden Geçirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Akıllı Şehir Paradigması ve eleştirilerine dair bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sürdürülebilirlik ve akıllı şehir kavramlarını kuramsal çerçevede tanımlar ve bu kavramların tarihsel gelişimini açıklar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Akıllı şehir uygulamalarını (enerji, ulaşım, altyapı, atık yönetimi, dijital hizmetler) sürdürülebilirlik ilkeleriyle ilişkilendirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Veri, dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin şehir planlamasında ve kamu hizmetlerinde kullanımını değerlendirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Veri, dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin şehir planlamasında ve kamu hizmetlerinde kullanımını değerlendirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Sürdürülebilir akıllı şehir planlamasında sosyal, çevresel, ekonomik ve etik boyutların birbiriyle ilişkisini tartışır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Akıllı Şehir Paradigması ve eleştirilerine dair bilgi sahibi olma 3 3 5 4 2 5
Sürdürülebilirlik ve akıllı şehir kavramlarını kuramsal çerçevede tanımlar ve bu kavramların tarihsel gelişimini açıklar. 4 5 2 3 4 5
Akıllı şehir uygulamalarını (enerji, ulaşım, altyapı, atık yönetimi, dijital hizmetler) sürdürülebilirlik ilkeleriyle ilişkilendirir. 5 4 4 3 4 5
Veri, dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin şehir planlamasında ve kamu hizmetlerinde kullanımını değerlendirir. 5 4 4 4 4 5
Veri, dijitalleşme ve yapay zekâ teknolojilerinin şehir planlamasında ve kamu hizmetlerinde kullanımını değerlendirir. 5 4 3 4 4 4
Sürdürülebilir akıllı şehir planlamasında sosyal, çevresel, ekonomik ve etik boyutların birbiriyle ilişkisini tartışır. 5 4 3 4 5 4
Ortalama Değer 4,5 4 3,5 3,67 3,83 4,67