EN
  • Anasayfa
  • ENS5027 Sürdürülebilir Tarım (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ENS5027 - Sürdürülebilir Tarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Tarım ENS5027 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gülçin AKGÖREN PALABIYIK
Amaç

Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonu ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Ders İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Ders Kaynakları Toprak ve su koruma kanunu
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 15 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 15 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 15 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 15 45
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 15 15
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 15 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 187
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,33
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, dünyadaki yeri ve gelişimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, çevresel sürdürülebilirlik, sosyal açıdan sürdürülebilirlik, ekonomik açıdan sürdürülebilirlik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Sürdürülebilir tarım sistemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Düşük girdili tarımsal üretim sistemleri, alternatif tarım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Organik tarım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Permakültür ve agroekolojik tarım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Doğal tarım, korumalı tarım Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer
8 Yeni tarım modelleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Biodinamik tarım Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Sürdürülebilir tarıma uygun toprak işleme uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sürdürülebilir tarıma uygun bakım uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sürdürülebilir tarıma uygun hasat uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
14 Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
15 sunum Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 4 3 3 5 3 4
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 4 3 3 5 3 4
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 4 3 3 5 3 4
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 4 3 3 5 3 4
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak. 4 3 3 5 3 4
Ortalama Değer 4 3 3 5 3 4