Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevresel Sistemlerin Sezgisel Optimizasyonu ve Modellenmesi | ENS5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevresel sistemlerin optimizasyonu hakkında temel bilgi alması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Çevresel sistemlerin farklı sezgisel algoritmalar hakkında temel bilgi verilmesi ve modelleme uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Optimizasyon, Klasik optimizasyon teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Optimizasyonda sezgisel algoritmaların kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sezgisel algoritmalar: Tavlama benzetimi, Evrimsel Algoritmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sezgisel algoritmalar: Parça sürüsü optimizasyonu, Genetik Algoritmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sezgisel algoritmalar: Tabu arama Algoritması, Sezgisel algoritmalar ile Kriptonaliz | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Atak saldırılarınınn sezgisel algoritmlar ile kripto analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Hash fonksiyonlarının sezgisel algoritmalar ile analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Yapay zekanın bir dalı olan sezgisel arama ve hangi problemler için kullanma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin matematiksel model formülasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Çevre modellemesinin prensipleri örneği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | süreklilik denklemi, genel kütle ve enerji dengesi, reaktörler ve reaksiyonlar, başlangıç ve sınır değer problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Seçilen çevre sistemleri için matematiksel model geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Seçilen model denklemleri için analitik ve nümerik çözüm teknikleri ve nümerik metodlarla ilgili bilgisayar uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Optimizasyonda sezgisel algoritmaların kullanımı | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Seçilen çevre sistemleri için matematiksel model geliştirme ve bilgisayar uygulaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Optimizasyonda sezgisel algoritmaların kullanımı | - | - | - | - | - | - |
Seçilen çevre sistemleri için matematiksel model geliştirme ve bilgisayar uygulaması | - | - | - | - | - | - |