| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevresel Sistemlerin Sezgisel Optimizasyonu ve Modellenmesi | ENS5029 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çevresel sistemlerin optimizasyonu hakkında temel bilgi alması amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Çevresel sistemlerin farklı sezgisel algoritmalar hakkında temel bilgi verilmesi ve modelleme uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Optimizasyon, Klasik optimizasyon teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Optimizasyonda sezgisel algoritmaların kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Sezgisel algoritmalar: Tavlama benzetimi, Evrimsel Algoritmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Sezgisel algoritmalar: Parça sürüsü optimizasyonu, Genetik Algoritmalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Sezgisel algoritmalar: Tabu arama Algoritması, Sezgisel algoritmalar ile Kriptonaliz | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Atak saldırılarınınn sezgisel algoritmlar ile kripto analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Hash fonksiyonlarının sezgisel algoritmalar ile analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 9 | Yapay zekanın bir dalı olan sezgisel arama ve hangi problemler için kullanma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 10 | Fiziksel ve kimyasal proseslerin matematiksel model formülasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 11 | Çevre modellemesinin prensipleri örneği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 12 | süreklilik denklemi, genel kütle ve enerji dengesi, reaktörler ve reaksiyonlar, başlangıç ve sınır değer problemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 | Seçilen çevre sistemleri için matematiksel model geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 14 | Seçilen model denklemleri için analitik ve nümerik çözüm teknikleri ve nümerik metodlarla ilgili bilgisayar uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Optimizasyonda sezgisel algoritmaların kullanımı | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Seçilen çevre sistemleri için matematiksel model geliştirme ve bilgisayar uygulaması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - |