Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel ve Tehlikeli Atıkların Yönetimi | ENS5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Özel ve tehlikeli atıkların yönetimi ve minimizasyonu öğretilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Tehlikeli atıkların tanımlanması ve doğru etiketlenmesi, ulusal ve uluslararası mevzuatların uygulanması, acil müdahele palnların tasarlanması ve uygulanması, farklı atık malzeme türleri için manifestoların oluşturulması. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tehlikeli atıkların Tanımlanması ve Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Atık yönetimi ve prensipleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Zararlı Atık Yönetiminin Temelleri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Toksikoloji Toksik etkilerin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Pestisitlerin, metallerin, PAH’ların, PCB, Dioksin ve Furanların toksik etkileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Risk Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Malzeme Güvenlik Formları(MSDS)Tanımlanması ve önemi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Kimyasal Madde Dökülmeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Fiziksel Kimyasal ve Biyolojik Arıtma Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Fiziksel Kimyasal ve Biyolojik Arıtma Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Taşınması ve Depolanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Yakma / Katılaştırma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Hastane Atıklarının Yönetimi/Evsel Zararlı Atıkların Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tehlikeli atıkların tanımlanması ve doğru etiketlenmesini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tehlikeli atıklarda ulusal ve uluslararası mevzuatların uygulanmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tehlikeli atıklarda acil müdahele palnların tasarlanması ve uygulanmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tehlikeli atıklarda farklı atık malzeme türleri için manifestoların oluşturulmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Tehlikeli atıkların tanımlanması ve doğru etiketlenmesini öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
Tehlikeli atıklarda ulusal ve uluslararası mevzuatların uygulanmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
Tehlikeli atıklarda acil müdahele palnların tasarlanması ve uygulanmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
Tehlikeli atıklarda farklı atık malzeme türleri için manifestoların oluşturulmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - |