Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrokirleticilerin Çevresel Etkileri ve Kontrolü | ENS5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Kaynak kullanımında döngüsel ekonomi modeli yaklaşımının sağlıklı uygulanması için mikrokirleticilerin çevreye zararının engellenmesinin yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Mikrokirleticilerin tanımı, karakterizasyonu, kontrolü |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Spesifik su kirleticileri ve mikrokirleticilerin tanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Mikrokirleticilerin kaynakları, noktasal, yaygın ve ara kaynaklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | mikrokirleticilerin sınıflandırılması, etkileri ve tehlike derecelendirmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | mikrokirleticilerin insan sağlığı ve su yaşamı için etki değerlendirmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | su ve atıksulardan gelen mikrokirleticilerin giderimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Mikrokirleticilerin karakterizasyonu için gerekli analiz parametreleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Mikrokirleticilerin karakterizasyonu için gerekli analiz parametreleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | ileri arıtma, detoksifikasyon, biyolojik bozunabilirlik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | ileri arıtma, detoksifikasyon, biyolojik bozunabilirlik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | biyolojik sistemlerde mikrokirleticilerin inhibisyon etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | arıtma sistemlerinde mikrokirleticiler için olası gelişmeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | içme sularında organoklorlu bileşenlerin kontrolü; suda çok tehlikeli kimyasallar, dioksinler, asbest, ağır metaller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | besin zincirinde mikrokirleticiler; yönetmeliklerin mikrokirleticiler için değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
mikrokirleticilerin çevreye zararının engellenmesi yöntemlerinin öğretilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mikrokirleticilerin tanımı, karakterizasyonu, kontrolü | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
mikrokirleticilerin çevreye zararının engellenmesi yöntemlerinin öğretilmesi | - | - | - | - | - | - |
Mikrokirleticilerin tanımı, karakterizasyonu, kontrolü | - | - | - | - | - | - |