Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sektöründe Sürdürülebilirlik | ENS5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık sektöründe çevresel sürdürülebilirlik anlayışını ve farkındalığını geliştirmeyi amaçlar |
Ders İçeriği |
Sağlık ve iklim değişikliği ile ilgili konularda küresel bir bakış açısı geliştirerek sürdürülebilir sağlık hizmeti sunmaya yönelik müdahaleleri geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmeyi öğrenecekler. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık sektöründe ulaşım, enerji ve atığın sürdürülebilirliğine yönelik zorluklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
1 | Sağlık sektöründe ulaşım, enerji ve atığın sürdürülebilirliğine yönelik zorluklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
1 | Sağlık sektöründe ulaşım, enerji ve atığın sürdürülebilirliğine yönelik zorluklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık sektöründe ulaşımın sürdürülebilirliğine yönelik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Sağlık sektöründe enerjinin sürdürülebilirliğine yönelik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Sağlık hizmetlerinde tehlikeli ve tehlikesiz atıklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Tehlikeli ve tehlikesiz atıkların bertarafı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Sağlık sektöründe atık yönetiminin sürdürülebilirliğine yönelik yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Esneklik, Maliyetler ve Cihazın Yeniden Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Döngüsel Sağlık Hizmeti Ekonomisi Engelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Tek Kullanımlık Cihaz Yeniden İşleme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Tıbbi Cihaz Tedarikçileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | tıbbi atıklar, tehlikeli atıklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık sektöründe ulaşım, enerji ve atığın sürdürülebilirliğin yönetimi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Döngüsel Sağlık Hizmeti Ekonomisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık sektöründe ulaşım, enerji ve atığın sürdürülebilirliğin yönetimi | - | - | - | - | - | - |
Döngüsel Sağlık Hizmeti Ekonomisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - |