Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevresel Gürültü ve Titreşimlerin Yönetimi | ENS5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstriyel ve kentsel ortamlarda yaşanabilir ortamların oluşturulması amacıyla gürültü kirliliğinin kontrolünün sağlanamsı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Gürültü kaynakları incelenmesi, kontrol yöntemleri, önlem teknolojisi, çözümlü örneklerle inceleme ve yönetmeliklerle kıyaslama |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel ses bilgisi, Ses, gürültü, titreşim hakkında temel kavramlar | |
2 | Gürültünün fiziksel özellikleri (kuvvet, enerji yoğunluğu, şiddet) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Gürültünün insan sağlığı üzerindeki etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Gürültü denetim ölçütleri ve gürültü ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Gürültü indeksleri, gürültü seviyeleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Gürültü ve titreşim, kaynakları ve türleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Çevresel gürültü; Gürültü ve titreşim ölçümü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Gürültünün Yayılması, İşitme Sağlığı Üzerine Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Endüstriyel gürültü kaynaklarında ses gücü deneyleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Trafik ve inşaat kaynaklı gürültü önlemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Malzemelerin ses iletim kayıpları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Ses yutucu malzeme kullanılarak ve hava kanallarıyla gürültü kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Gürültü kontrol yönetmeliğinin incelenmesi ve sınır değerler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gürültünün etkilerini tanıma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşitsel konfor koşullarının sağlanması için gereken parametre ve yönetmelikleri tanıma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşlevine bağlı olarak açık ve kapalı mekanlarda gereksinim duyulan gürültü kontrolü önlemlerini belirleyebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Gürültünün etkilerini tanıma | - | - | - | - | - | - |
İşitsel konfor koşullarının sağlanması için gereken parametre ve yönetmelikleri tanıma | - | - | - | - | - | - |
İşlevine bağlı olarak açık ve kapalı mekanlarda gereksinim duyulan gürültü kontrolü önlemlerini belirleyebilme | - | - | - | - | - | - |